Over kleren wassen en spinazie

Tristan moest dringend winterkleren hebben. Dus, wij zaterdag de stad in met bontje (mijn mama). Veel geld wil ik niet geven aan kleren (in tegenstelling tot schoenen), dus doen we onze inkopen in H&M, Hema en Zara. Zelfs in de Zeeman hebben ze soms toffe spullen. En kijk, voor 160 hebben we:

  • 1 donkergrijze broek
  • 1 bruine ribbelbroek
  • 1 jeansbroek
  • 1 joggingbroek voor thuis
  • 4 T-shirts met lange mouwen  
  • 1 dikke trui
  • 1 fleece jasje
  • 1 muts
  • 1 duffelcoat
  • 1 dikke winterjas

We kunnen niet sukkelen, hé, voor dat geld.

Alle nieuwe kleren gaan, voordat Tristan ze mag dragen, eerst in de wasmachien. Ah ja, want er is ne keer iets in het nieuws geweest over kankerverwekkende stoffen in de pyjama’s van de Hema. Eén of andere belangrijke mens gaf toen in de krant de raad om nieuwe kledij eerst twee keer te wassen. En ik doe dat. Zo zot ben ik wel. Pas op, met mijn eigen kleren doe ik dat niet, ze. Ge moet van iets doodgaan, hé. Gisteren zelfs nog spinazie opgewarmd in de microgolf. Voor die ene keer zal het wel geen kwaad kunnen, zeker?

8 thoughts on “Over kleren wassen en spinazie

  1. Die kleren wassen doe ik niet… En spinazie wegsmijten kan ik ook al niet, hmmm… En puzzelstukken (matten) voor kinderen zouden ook al kankerverwekkend zijn… Maar ik rook wel niet, hé!

  2. Ooooh daar ben ik veel te lui voor, om nieuwe kleren eerst te wassen…
    Ik ben zelfs te lui om meteen die labeltjes van de kleren te doen.

    Inderdaad een mooie oogst voor 160€. En ik ga ook regelmatig eens kijken naar Zeeman of Wibra voor wat basicspullen. Vandaag bvb. ook nog leuke dingen gevonden in de SchoenenReus waar ze niet enkel schoenen hebben!

  3. ik dacht al dat je uw was met spinazie deed🙂
    wij moeten ook altijd alles eerst uitwassen met “le chat” wegens ons bolleke anders vol met uitslag
    och zeeman daar hebben ze inderdaad soms wel leuke basisstuks, maar je moet regelmatig eens kijken (ik kocht er vandaag nog van die spaanse sloffen voor mezelf🙂 )

  4. Nieuwe kleren was ik meestal wel eerst uit, omdat ik het gedacht niet kan verdragen dat er misschien wel enkele (vieze?) mensen dat kledingstuk al eens vastgehad hebben in de winkel🙂

  5. Ook ik moet kleding eerst eens wassen/spoelen, want anders staat Aukje vol uitslag. Volgens de verpleegster zijn dat de producten die ze erop doen om makkelijker te kunnen stikken.
    Ik weet niet of het waar is, maar als ik het niet doe, reageert ons Aukje direct.

  6. Ja lap, en op het moment dat ik dit gisteren las lag mijn eigenste zoon natuurlijk net in zijn nest met zijn nieuwe (ongewassen) pyjama van de Hema.
    De papa zijn reactie: “moet ik hem gaan uithalen?”

    Ik doe dat dus ook niet zo eerst wassen. Misschien moet ik daar toch eens over nadenken…

  7. Ooh ja, ik was alle kleren. Ook de mijne. Zeker als je weet dat je kleren ook mag terugbrengen als je ze niet goed vindt, ik wil niet weten wat voor vieze mensen al in die kleren gezeten hebben voor ik ze draag.

Geef een reactie

