Over de rooie

Tristan maakt een spelletje van zijn potjestraining. Als ik vraag: ‘Moet je pipi doen?’, antwoordt hij altijd ja. Dan loopt hij snel naar het toilet, ik doe zijn broekje uit, hij gaat zitten en hij slaagt er altijd in iets uit zijn blaas te knijpen. Al is het maar een druppel.

Nadien wil hij zelf het potje uitgieten in het toilet. Zelf op de knop duwen om door te spoelen. Zelf het deksel naar beneden doen.

En dan gaat hij opnieuw op het potje zitten. Voor alweer een druppel die moet worden uitgegoten en doorgespoeld. Dat doorspoelen, dat vindt ie fantastisch en daarom moet het tot vervelens toe herhaald worden.

Ik sta dat spelletje niet toe. Maar wat een drama als ik hem na één plasbeurt uit het toilet sleur! Leuk hoor, zindelijkheidstraining. ’t Is een gelegenheid om uw kind nog ne keer helemaal over de rooie te zien gaan.

3 thoughts on “Over de rooie

  1. Zou het helpen om hem af te leiden? Mijn oudste begon er op den duur ook een spelletje van te maken (hij wou graag veel applaus), en toen hij op den duur elke vijf minuten op zijn potje ging zitten, zette ik het potje na een plasbeurt telkens in een kast en zorgde ervoor dat zijn aandacht compleet naar iets anders ging (Bravo, goed gedaan en nu gaan we spelen!). Na een paar dagen ging hij als het nodig was, en niet meer voor ’t plezier. Succes ermee!

  2. Zo herkenbaar! Ik zou gewoon je postje kunnen kopieren en plakken, ’t is hier van ’t zelfde. Ik was zo verwonderd hoe hij telkens nóg iets uit zijn blaas kreeg🙂 . Ik probeerde daarna ook zoals Mieke hierboven schrijft om hem af te leiden, maar ’t was niet gemakkelijk.

  3. Hier van ’t zelfde hoor. Vooral tijdens de ochtendspits is het O zo leuk: dan doet ze lekker nóg maar eens haar broek, kousen en schoenen uit voor die ene druppel…
    Succes nog!

Geef een reactie

