En ondertussen…

  • staat er een stelling voor ons huis en gaat de voorlaatste fase van de renovatiewerken in. De gevel krijgt een fris kleurtje en de lijsten rond de ramen worden in hun oorspronkelijke staat hersteld.
  • is het wel even vloeken dat de renovatiepremie werd herzien en dat heel wat werken die in ons huis gebeurden niet meer in aanmerking komen. En wij maar rekeningskes sparen. Dank u Freya, dat heb je weer goed gedaan.
  • nadert ons uitstapje naar Parijs met rasse schreden.
  • ben ik de zwakste schakel in het strijktrio. De twee violen zitten vier jaar verder in hun opleiding en dat is te merken.
  • krijg ik een kuisvrouw. Juij! Wie goede ervaringen heeft met bepaalde poetsbedrijven (of hoe noem je zoiets, ondernemingen?), mag altijd mailen.
  • heb ik de eerste klaaskoek achter de kiezen. Wat hou ik van die aanloop naar 6 december…
  • zegt Tristan overal –tje achter. Ik let er nochtans op om geen verkleinwoorden te gebruiken.
  • heeft Tristan een flinke groeischeut gekregen. Zijn jeansbroekjes die vorige maand nog als gegoten zaten, komen nu al tot boven zijn enkels.
  • ben ik op zoek naar goeie shampoo. Ik gebruikte al jaren shampoo van Nivea, maar de laatste tijd was mijn haar zo slap en vormeloos. Ik dacht: tijd voor een nieuw product, dus kocht ik Herbal Essences. Maar daar krijg ik jeuk van aan mijn hoofd. En mijn haar wordt zo rap vet. Tips voor een pluimenkop als die van mij?
  • hebben de bomen in de tuin waar ik op uitkijk vanuit mijn bureautje de warmste kleuren.
  • tellen we af naar de week van 1 december: avondje opera, bezoek aan Kind en Gezin, Tristans 2de, mijn 31ste en de bijhorende feestjes. Dit en tal van andere verrassingen.
12 gedachtes over “En ondertussen…

  1. Wij komen al helemaal niet in aanmerking voor de renovatiepremie. En ergens snap ik het wel hoor: luxedingen worden niet meer terugbetaald. Er moet overal bespaard worden en als je dan leest dat de gezinnen die de premies het meest nodig hebben ze eigenlijk niet ontvangen, dan snap ik dat wel.

    Oh ja, wij zijn hier heel content van Partena voor onze poetsvrouw!

  2. Bij kapperzaken waar ze TIGI producten verkopen hebben ze hele goeie shampoo’s. Wel iets duurder maar ik doe hééél lang met een fles. Het grote voordeel is dat er geen siliconen in die shampoo’s zitten. Je haar voelt er direct veel beter door.

    Veel moed tijdens de renovatieperiode!

    Mmmmhh klaaskoeken.

    En Parijs…..superromantisch!

  3. Klaaskoeken met warme chocolademelk 🙂 Ik krijg zin om onder mijn dekentje te kruipen.
    Ik heb een poetsvrouw van Greenhouse en ben daar supergelukkig mee. En wat shampoo betreft: als het met mijn haar weer eens te erg is, ga ik shampoo halen bij de apotheker (Louis Widmer). Is ook duurder, maar helpt wel.

  4. Peeters en Pichal op Radio1 heeft het nu over de plots veranderde renovatiepremie.
    Blijkbaar zijn die wijzigingen reeds van de ene op de andere dag ingegaan, heel erg tof als je midden in een renovatie zit en die premie in je budget ingerekend hebt…

    (Waarschijnlijk vanaf straks te herbeluisteren op de Radio1 website)

  5. eindelijk….ik dacht al dat je gestopt was met jou blog. PARIJS ???? daar wist ik niets van. OOOOHHH daar zou ik ook nog wel eens naartoe willen. Zo een heerlijk lang weekend. Maar dat zal voor ons voorlopig maar een droom zijn.(babysit nodig ??) Shampoo… af en toe verander ik eens van merk (dat word in de boekskes toch aangeraden). Of het werkt weet ik niet. Mijn haar blijft ook nog altijd vormloos en stug.

  6. Qua shampoo vind ik het altijd moeilijk om tips te geven (da’s zo persoonlijk). Het enige wat ik kan zeggen is dat wij eigenlijk al jaren heel content zijn van ‘Bormo’ shampoo (in de natuurvoedingswinkels te koop, in glazen flessen). Zeer goed tegen vet haar. Omdat ik nu – wellicht door de hormonen – wat meer last heb van futloos en broos haar, wissel ik af met de ‘anti-breuk’ shampoo van Elsève. En ‘k moet zeggen: het helpt. En ja, soms raadt mijn kapster mij ook eens iets anders aan (en afhankelijk van ‘hoe mijn muts staat’, luister ik daar dan wel of niet naar).
    Wat de poetsvrouwen betreft: ook hier ben ik al eens van ‘merk’ (firma) gewisseld, maar momenteel ben ik héél tevreden over Diensten Thuis. ‘k Moet wel zeggen dat ik denk dat dat vooral aan de schitterende poetsvrouw ligt, en misschien niet zozeer aan de firma zelf (maar ze heeft geen uurtjes meer vrij…).

  7. Dag Nike

    Spijtig van de premie!!!
    Voor de shampoo zou ik ook gaan voor ultra-doux, voor elk haartje hebben ze een shampoo, dus na een grondig haarprofiel, vind je daar zeker de juiste shampoo.

    Een kuisvrouw heb ik niet, dat doe ik zelf nog te graag, dus daar kan ik niet helpen.

  8. je weet iemand wel serieus zin te doen krijgen in klaaskoeken, zenne! 😉
    Qua shampoo, tja, ultra doux vind ik inderdaad goed, ik gebruik nu garnier fructis. Maar ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als jou en da’s enkel opgelost door nu ook altijd een crèmespoeling te doen.

Geef een reactie

