Parijs in plaatjes

Als je meer dan een week uw bloglines niet leest, dan ben je wel even zoet. Dat komt ervan, hé, van zot te gaan doen in Parijs. En omdat ik te lui ben om een heel reisverslag te geven, krijg je onze reis in plaatjes:

De tortelduifjes op dat hoog, stalen dink.

Shakespeare and co, zalig boekenwinkelke nabij de Notre Dame. Moet ge zeker naar toe als ge zot zijt van boeken gelijk ik.

De Nike van Samothrace in het Louvre. Naar haar (de godinvan de overwinning) ben ik genoemd. En niet naar de sportschoenen.

Foto’s van de bekende bezienswaardigheden ga ik hier niet geven, die kent ge wel. Foto’s van mij krijgt ge niet, want ik heb een dikke kop gekregen.

En als ik nog een tip mag geven: ga zeker eens eten bij Brasserie Bofinger. Bekend voor hun choucroutre en zeevruchten. Leuke, luidruchtige sfeer, typische brasserie-inrichting met veel spiegels en zo… Wij hebben er de choucroute gegeten en ’t was heerlijk. En naast ons zat een homootje dat zijn ogen niet kon afhouden van Stefaans gat. Een homootje met smaak!

 

8 gedachtes over “Parijs in plaatjes

Geef een reactie

