De weg naar het moederkloekschap

Mijn moederkloekgehalte is serieus aan het stijgen:

  • Vorige week vol-au-vent gemaakt op traditionele wijze. Met een gans kieken dus. En lekker dat dat was.
  • Gisteren heb ik het receptje van Annelyse uitgeprobeerd, dus nu smeren we ’s morgens zelfgemaakte choco op de boterham.
  • Lien leerde mij een tijdje geleden de basis van het haken.  Mijn scheve proeflapje vloog rap  in ‘t schof. Niets voor mij, vond ik. Geen geduld. Twee linkerhanden. Maar die amigurumi , dat vind ik wijs. Dat wil ik ook kunnen. Dus wagen we een tweede poging. Mijn eerste geslaagde werkje zal hier zeker gedocumenteerd worden.
  • Ik kan eerste hulp bieden bij verzwikkingen, hersenschuddingen, bloedingen en ander kinderleed.

Nu nog zelf brood bakken, deftig cupcakes leren versieren, een moestuintje aanleggen, schorten naaien, sokken breien, hoestsiroop bereiden, koeien melken, kaas maken, kiekens pluimen, eiers rapen, manden vlechten, tapijten knopen, haar knippen, pottenbakken,… Ik heb nog een lange weg te gaan naar het moederkloekschap. Eerst een boerderijtje kopen, me dunkt.

5 thoughts on “De weg naar het moederkloekschap

  1. Toch goe bezig😉 Van die amigurumi had ik nog nooit gehoord maar het resultaat dat op die link staat vind ik ook wel cool. Ben benieuwd naar jouw primeur😉

Geef een reactie

