Halfweg en ‘dat ziet er goed uit’

Een structurele echo vind ik altijd een beetje spannend. Ik voel Larfje al goed schoppen, dus ga ik er automatisch van uit dat het goed gaat met hem. Maar het is toch fijn om dat vermoeden bevestigd te zien. Allez ja, zien is veel gezegd. Hoe de gynaecoloog erin slaagt om in al die vlekken een maagje te vinden, een bovenlipje te zien en hersenhelftjes te kunnen onderscheiden, het blijft me een raadsel.

De dokter bleef onrustwekkend lang naar het hartje kijken. Zo lang dat ik er al bijna van overtuigd was dat er iets mis was. Na wat een eeuwigheid leek, zei hij ‘dat ziet er goed uit’. Oef.

We kregen ook een 3D echo. Daarnet hebben we het fotootje even vergeleken met dat van Tristan. Larf heeft een fijner gezichtje en een hoger voorhoofdje. Maar ach, dat zegt niets, want Tristan leek bij de geboorte aan geen kanten op het baby’tje van de echo. Het kan dus nog alle kanten uit met Larf. Krijgt hij de robuuste trekken van zijn vader, of het spitse smoelwerk van zijn moeder? Nog een week of 19 geduld. Als Tristan ondertussen tenminste geen broedermoord pleegt door, zoals daarnet, met zijn volle gewicht op mijn buik te springen.

7 thoughts on “Halfweg en ‘dat ziet er goed uit’

  1. ik kan je geruststellen dat die moord nogal zal meevallen
    hier springt Isla ook regelmatig op mijn buik
    of trommelt ze nr. 2 eens goed wakker door met haar handen op mijn buik te “timmeren”🙂
    leuk dat je goed nieuws kreeg!!

  2. Zo een nieuws is altijd geruststellend. Je weet wel dat alles goed gaat, maar je hoort het ook nog eens graag. Dat klimmen en springen blijft hier ook maar verder duren. Ik wil Milan ook niet steeds “wegduwen”. Maar “zachtjesaan” kent hij precies nog niet goed.
    Krijg je zoiezo een 3D-echo op dit moment of was dat een “special request”?

Geef een reactie

