De dikke vriendjes en het mooie zusje

Waarom het hier zo stil was de afgelopen week? Wel, wij hadden de eer en het genoegen om de grote zus van Sien op logement te hebben. Janne en Tristan zijn dikke vriendjes. Ze kwebbelen er op los terwijl in het keukentje de gekste creaties op het vuur staan. Ze verhuizen onze inboedel. Ze imiteren elkaar aan tafel. Ze toveren onze vloer om tot een blokkentapijt. En in hun bedje liggen ze te gibberen als pubers. Ja, ze slapen op dezelfde kamer. Door al dat babbelen verschuift hun bedtijd al snel een halfuurtje, maar we willen hen dat pleziertje niet ontnemen. Tristan noemt Janne liefkozend ‘Jannetje’. ’t Is grote liefde. Toen iemand op straat me vroeg of Janne mijn dochter was, heb ik dan maar gezegd: “Nee, mijn schoondochter”. 

Sien is trouwens echt een snoesje. Ik verwonder me er telkens weer over hoe klein zo’n pasgeboren mensje is. En hoe volmaakt. Sien is ook een echte gelukzak, geboren worden in zo’n warm nest als dat van de Decroubeles. Nogmaals een dikke proficiat aan Lien en Peter.

Enfin, zo komt het dat het plots vrijdag was. Ik was zo moe dat ik om acht uur al lag te slapen in de zetel. Want bij twee kindjes komt heel wat geregel kijken. Twee kindjes aan de ontbijttafel, twee kindjes klaarmaken voor een nieuwe dag, kind A naar crèche A, kind B naar crèche B, twee kindjes afhalen, twee kindjes in bad, twee kindjes klaarmaken voor de nacht,… Maar ook: dubbel zoveel zoentjes, dubbel zoveel knuffels, dubbel zoveel liefde. Het was meteen een goede voorbereiding voor juni en de pakweg 18 komende jaren.

3 thoughts on “De dikke vriendjes en het mooie zusje

  1. Echt geweldig bedankt! Janne vond het duidelijk heel erg tof bij jullie. Zo wenen toen Tristan wegging zeg. En op u is ze ook al zo dol. Super bedankt! En in juni is het onzen toer hé!

Geef een reactie

