Bekkenpijn?

Valentijn vieren wij niet. Wij zijn op dat vlak nogal onromantische zielen. Dus vierden we zondag maar Chinees Nieuwjaar. Dat mijn ouders op bezoek waren om hun grote liefde te zien (Tristan is hun grote liefde, hun bloedeigen dochter is van haar troon gestoten sinds de geboorte van de kleinzoon), was leuk meegenomen. Dus trok ik mijn keukenschort aan om een heuse rijsttafel te bereiden: varkensvlees met cashewnoten, kip met pindasaus, scampi’s met cocos-currysaus, sojascheuten met sojasaus, witte rijst en gebakken noedels. En een gelukskoekje toe.

Aan zo’n feestmaal gaan wel wat voorbereidingen vooraf. Boodschappen doen bijvoorbeeld. Tristan wou niet in het winkelkarretje, dus tilde ik hem op. Ik moet iets geforceerd hebben, want sindsdien heb ik verschrikkelijke pijn ter hoogte van mijn schaambeen en onderaan in mijn rug. Zaterdag kon ik bijna niet meer stappen van de pijn, gisteren voelde ik nog steeds pijn bij het rechtstaan, vandaag gaat het gelukkig al wat beter. Bekkeninstabiliteit? Gewoon een verkeerde beweging gemaakt? Mijn volgende afspraak bij de gynaecoloog is pas over 3 weken. Maar als de pijn blijft heb ik toch een goed excuus voor een vroegtijdig bezoek, me dunkt.

3 thoughts on “Bekkenpijn?

  1. Ik had die pijn ook: felle steken ter hoogte van mijn schaambeend en lage rugpijn. Bij mij was het inderdaad bekkeninstabiliteit. Heb ook even kine moeten volgen omdat een zenuw geïrriteerd raakte.

    Bij mij is het wel geleidelijk begonnen en niet plots.

    Misschien een of ander ligament verrokken die nu allemaal wat gevoeliger zijn.

    Ik hoop alleszins dat de pijn snel minder wordt!

  2. Ik heb toendertijd ook dergelijke klachten gehad na het bereiden van een groot diner.
    Volgens mijn gyneacoloog was bevallen de enige remedie en haalde kiné niet zoveel uit. Ik ben toen toch koppig kiné gaan volgen en ik moet zeggen dat het consequent uitvoeren van de voorgeschreven oefeningen toch wel geholpen heeft.

Geef een reactie

