Tristan de gelukzak

Ik schreef er eerder al eens over: ik voel enorm veel appreciatie voor de fantastische dames (en heer!) van de crèche. Elke dag weer klaarstaan voor onze kindertjes. Hen de beste zorgen geven. En altijd met de glimlach. Dat is toch op z’n minst bewonderenswaardig te noemen. Ik zou gek worden als ik ook maar één dag voor zo een nest tweejarigen zou moeten zorgen.

Tristan had het grote lot al gewonnen toen hij bij E., L. en Y. terechtkwam in het babygroepje. Een betere ploeg kon ik mij niet wensen. Mijn piepkleine hummeltje werd er met liefde omringd. Het viel me dan ook zwaar om na anderhalf jaar afscheid te nemen van dit fantastische trio. Gelukkig wordt hij in de peutergroep alweer door een ongelooflijk team opgevangen.

A. is er helaas niet meer. En dat is erg jammer, want het klikte onmiddellijk. Met ons en met Tristan. Ze was altijd opgewekt. Mijn dag was goed als ik Tristan bij haar kon achterlaten. In A. had ik een oeverloos vertrouwen. Ze is goed in haar vak, ze is lief, ze is tof. Ik ben er een paar dagen niet goed van geweest toen ze stopte. Een groot verlies voor de crèche!

N. is een heel bijzondere vrouw. Op een mensenleven kom je maar heel weinig mensen tegen die zo’n charisma hebben. Zij is de oppermoederfiguur. Ze straalt een enorme rust uit. En wijsheid. En liefde. N. staat voor alle goede dingen in het leven. Zij haalt ongetwijfeld het beste in Tristan naar boven. Ik heb er eigenlijk maar één woord voor: wow!

K. is er nog niet zo lang bij, maar ze doet het goed. Ook zij is altijd vrolijk. En L. is zo’n lieverdje. En dan heb je nog M. en E. en L. en… Ze zijn niet minder bijzonder omdat ik er minder over schrijf, we zien elkaar gewoon niet zo vaak.

Ja, mijn bewondering is groot. Ik vind het gewoon een ontzettend fijn dat Tristan ergens kan vertoeven waar hij zijn talenten kan ontplooien en zijn persoonlijkheid kan ontwikkelen. En dat hij wordt omringd door innemende persoonlijkheden. Mensen om een voorbeeld aan te nemen. Dankjewel, lieverds!

4 thoughts on “Tristan de gelukzak

Geef een reactie

