De voorbereidingen

31 weken en een beetje. Tijd om in gang te schieten.

  • Het kaartje is zo goed als af. De naam staat er op. Die kan nog veranderen, zoals het bij Tristan de laatste week voor zijn geboorte ook nog veranderd is. Maar laat ons ervan uitgaan dat het blijft zoals het is. Het ontwerp gaat binnenkort naar het lay-outbureau, zodat het kan klaargezet worden voor druk.  
  • Geen doopsuiker voor ons. Wel ander lekkers. We moeten het alleen nog gaan kopen en de zakjes moeten gestempeld worden.
  • De geboortelijst ligt. Lang getwijfeld of we nog een lijst zouden leggen of het gewoon bij een pamperrekening zouden houden. Maar er zijn nog heel wat spullen die we nodig hebben (denk autostoel, tweede Tripp Trapp, spenen, slabbetjes, zomerslaapzakje, nieuwe verzorgingstas ( moeder wil ook wat)) en de 10% die je krijgt is leuk meegenomen. Deze keer kozen we voor Bollebuik, hoofdzakelijk omwille van die 10%, maar ook omdat ze er leuke spullen hebben natuurlijk. Tristans geboortelijst lag bij Gold Star. Héél tevreden over: prima service, vriendelijke mensen, schoon en degelijk gerief, niets op aan te merken. Als je zwanger bent van je eerste kindje krijg je een heel professionele uitleg, zonder dat ze je dingen aansmeren die je niet nodig hebt. Je krijgt er dezelfde voorwaarden als in andere winkels (geen aankoopverplichting,…), maar je krijgt er geen 10% op het totale aankoopbedrag. En kom, we gaan niet onnozel doen, die korting is echt wel leuk meegenomen.
  • Slaapkamertje is niet af, maar daar hebben we nog wat tijd voor, hé. Als Larfje een goede slaper is, zou ik hem zelfs durven bij Tristan op de kamer leggen. Maar dat valt af te wachten, dat van dat slapen…

Mentaal zijn we er ook klaar voor. Hoewel het allemaal nog vreselijk onwerkelijk is. Ik kan me precies niet voorstellen dat er echt een baby uit mijn buik zal komen. Bij Tristan is dat besef er ook pas gekomen toen hij op mijn buik lag. Pas dan kon ik geloven dat ik mama was geworden.

2 gedachtes over “De voorbereidingen

  1. Wij hadden voor de tweede ook een geboortelijst die uiteindelijk veel uitgebreider was dan we eerst dachten. Omdat Nora nog maar 17 maanden was, hadden we ook wat dingen dubbel nodig. En er stonden ook spulletjes en wat speelgoed op voor Nora: ook echt handig!

    Ben zo benieuwd naar de naam en de ‘doopsuiker die geen doopsuiker is’ en naar al de rest 🙂

  2. Ik had dat dus ook twee keer: geen besef dat ik mama ging worden, dat er een baby in mijn buik zat. Maar van zodra dat boeleke op uw buik ligt is het besef er helemaal!

Geef een reactie

