Den draai

Gisteren om 17.00 uur afspraak met de gynaecoloog. Bij de vorige afspraak lag Larfje nog in stuit. En ’t schijnt dat je dat voelt als ze draaien, maar ik had nog niets gevoeld. Tot gisteren een uur of drie in de namiddag. Ineens begint Larf wrede maneuvers te doen.  En het deed geen deugd, die acrobatiek. ‘Aw, ge doet mij zeer jong’, zeg ik. Maar ’t kind luistert niet en ‘t bougeert ongegeneerd verder.  ‘Gij hyperkineet’, denk ik nog, mij niet bewust van wat zich zojuist heeft voltrokken: den draai.

En ja hoor, de gynaecoloog bevestigt mijn vermoeden. Larf ligt klaar voor bevalling. Maar hij moet nog even wachten. 33 weken en een paar dagen is veel te vroeg. Bij Tristan ben ik op 37 weken bevallen. En nu ben ik echt wel eens benieuwd wanneer Larf de wijde wereld in wil. De kans om vroeger te bevallen bestaat, zegt de gynaecoloog. Maar ik kan net zo goed overtijd gaan.  We houden er hier in ieder geval rekening mee dat hij vroeger kan komen. Zo stop ik met werken op 36 weken. Nog 6 werkdagen.  Het einde is in zicht. En daar ben ik niet rouwig om!

11 thoughts on “Den draai

  1. Geniet dan maar van je “werkvrije” dagen zodat je uitgerust aan de bevalling kan beginnen.
    Heb je berichtje gehoord maar GSM lag af🙂

  2. Hi, via via ben ik hier terechtgekomen, leuke blog! En volgens mij zijn we ongeveer even zwanger. Ik hoorde laatst ook dat onze baby al goed ligt, toch een heel fijn idee!
    Geniet nog van de laatste weken en van je verlof!
    Judith

  3. Ik ben eens benieuwd wie van ons tweeën eerst gaat zijn, jij of ik. Ik ben uitgerekend voor de 24ste… En ik ga er een beetje van uit dat ik te laat ga bevallen (ik heb twee keer Lien vér overtijd zien gaan, dat schept bepaalde verwachtingen, ook al is mijn lijf natuurlijk niet het hare). Dus als jij weer drie weken te vroeg bevalt…

  4. hey Nike.. ben eens terug in de tijd gegaan.. en wist niet eens dat de naam al gekend was..😉 Larf.. mooi!!! Maar had van jou niets anders verwacht.
    Ben aan laatste week van “niet meter” zijn begonnen.. en kijk er echt naar uit… je zal het wel merken.. afspraak op 2/06 met het mooiste wonder van de wereld..😉

Geef een reactie

