Het kind moet een naam krijgen

We hadden een naam. De naam die op het kaartje staat. En op de stempel die ik had besteld. We vonden hem mooi, die naam. Larf werd in mijn gedachten steeds vaker bij zijn naam genoemd. Hij wérd zijn naam.

Maar toen was er twijfel. Het dat-is-het-gevoel wou niet komen bij Stefaan. En plots waren de andere namen weer in de running. Zelfs mijn favoriet, de naam waar Stefaan oorspronkelijk niet zo voor te vinden was. En toen ging ik natuurlijk ook twijfelen. Want als ik dan écht mag kiezen, dan ga ik voor mijn favoriet. Ook al is het een weinig voorkomende naam. Ook al klinkt hij een beetje Arabisch volgens Stefaan. Maar hij past wel bij Tristan, van klank én van betekenis.

We overwegen om de mening te vragen van derden. Gevaarlijk ook wel. Want stel dat ze zich negatief uitlaten over mijn favoriet, tja, waar staan we dan hé?

Ik vroeg het gisteren al eens aan mijn ouders, maar helemaal objectief is hun oordeel natuurlijk niet. Ze waren van bij het begin op de hoogte van onze naamkeuze, plus ze hebben een ongelooflijk goede smaak (ah ja, anders noemt ge uw kind toch geen Nike *moehaha*).

Enfin, vanavond Stefaans mama eens raad vragen. En misschien een koppel vrienden. Of een collega. Maar op mijn blog smijt ik het niet (ik ben wel om te kopen).

12 thoughts on “Het kind moet een naam krijgen

  1. Niet gemakkelijk he. Hier heb ik ook vaak zitten twijfelen. Ook al stond de naam van bij het begin al vast.
    Alvast veel succes nog met het denkwerk! Ik ben toch wel een klein beetje curieus.

  2. Ik zou geen raad vragen. Als het nadien toch niet zo’n goede keuze blijkt te zijn, is het alleen jullie verantwoordelijkheid. Je zal misschien spijt krijgen dat je je hebt laten overtuigen door anderen. Je kan ook enkele dagen wachten na de geboorte en dan uitproberen welke naam jullie het best vinden. Zo hebben wij dat gedaan.

  3. Namen! Dat was bij ons ook het grootste struikelblok! Maaaaaandenlang stonden we lijnrecht tegenover elkaar. Zijn lijstje van tien kwam in niets overeen met mijn lijstje van tien. Handig hoor… Maar dan uiteindelijk kwamen we tot een shortlist en sinds vorige week hebben we een naam. Net op tijd, drie-vier weken voor de bevalling. Het voordeel daarvan is dat we allebei als de dood zijn om weer te beginnen twijfelen. Haja, EINDELIJK hebben we een naam… Ik had nooit gedacht dat dat zo moeilijk ging worden!
    Veel succes dus met de keuze, het lukt jullie wel. Uiteindelijk moet je het er ook maar over eens zijn op het moment dat het eruit komt, hé🙂

  4. Wij hebben bij “Jitske” ook een lijstje van 5 gegeven aan een héél beperkt aantal mensen. We wilden vooral kijken of ze ook dié naam er zouden uitpikken. Uiteindelijk kies je idd zelf maar ik vind het toch niet fout om andere meningen te horen.
    Een kameraad van ons maakt nu ons kaartje en vindt mijn favoriet écht lelijk. Ferm, hé😉 Maar onze 2de naam vindt ie dan wel weer ok. Maar als ik dan zijn favoriete namen hoor, val ik ook achterover dus … wikken en wegen, twijfelen en veranderen.
    Succes ermee !

  5. Om te kopen, hmmm. *scrollt even terug*

    Met een lekkere tomatensaus? Een taartje met framboosjes of een rijsttaartje? Een hele doos Kinder Bueno’s? 😉

    Ik heb vooral schrik dat -als we een naam gaan vinden, wat nog niet het geval is, aangezien we ook het geslacht nog niet weten – die naam eerder ergens gaat verschijnen bij andere bloggers. Ik zou dat gelijk niet zo fijn vinden. Moet iedereen ook meedoen aan de blogbabyboom, ja🙂

  6. Goh met wat kan ik je omkopen….. mijn koelkast is goedgevuld hoor en de diepvries ook. Maar nee ik wil dat nog niet weten hoe dat dat Larfje zal heten. Ik wil een beetje een verrassingseffect lezen de dag dat Larfje er is. Ik hou wel van verrassingen!

  7. nike,
    hier in spanje kunnen we misschien onze mening laten horen over jullie naampjes!
    Omkopen.. hmmmm… weekendje Bilbao en “gratis” babysit voor de jongens….
    Hhahaha

Geef een reactie

