Ongeduld

36 weken en een dag of drie. Moeder en zoon zijn goed bevonden door de witte jas. Moeder heeft een perfecte bloeddruk (12/6), een normale gewichtstoename (12 kilo), leverde een zuiver urinestaaltje en heeft nog geen opening. Zoon ligt mooi klaar voor zijn in-/uittrede, weegt bij benadering 3 kilo en is al een beetje ingedaald. Nu is het wachten.

Het vervelende aan te vroeg bevallen de eerste keer, is de verwachting dat het de tweede keer weer zo zal zijn. Maar dat is niet gezegd. Larfje kan evengoed nog een paar weken blijven zitten. Maar door de veronderstelling dat ik weer te vroeg zou kunnen bevallen, is er toch een zekere mate van onrust en ongeduld. En geduldig zijn is nu net niet mijn sterkste kant…

4 thoughts on “Ongeduld

  1. Ja, da’s wel waar. Ik was er daarentegen zo rotsvast van overtuigd dat ik wel weer overtijd ging gaan, dat was wel een gemak. En ik heb nog gelijk gekregen ook. Maar bij u waag ik me niet aan pronostiekjes!

  2. 80% van mijn hoofd zegt dat ik overtijd ga gaan, en dat is inderdaad wel een gemak. Ik kán nog altijd een beetje te vroeg of op tijd zijn, ik ben pas voor maandag uitgerekend, en ik ben er ook klaar voor, maar in mijn hoofd is het voorlopig ook prima als ik nog twee weken zwanger blijf…

  3. ik dacht ook dat ik te vroeg zou bevallen en zat er echt op te wachten…
    helaas niet gelukt
    probeer nog wat te genieten van uw gestolen vrije momentjes🙂

Geef een reactie

