Kraamtijd

Ik ben hier graag, op de materniteit. De vroedvrouwen zijn super, maar dat verdient een aparte post.

En verder, in ’t kort:

  • Myrddin is een fantastisch bazeke. Hij wordt met de dag alerter en dan kijkt hij zo verwonderd de wereld in. Myrddin-kijken is hier dus zowat mijn grootste bezigheid.
  • Met de borstvoeding gaat het prima. Myrddin is niet zo’n natuurtalent als zijn broer. Hij heeft nog wat hulp nodig bij het aanhappen, maar hij drinkt goed. Vandaag trouwens serieus wat last van stuwing. Vandaag is dus ook de dag dat je in de spiegel kijkt en denkt dat het nooit meer goed komt met die borsten.
  • Ik ga niet ontkennen dat ik moe ben. De nacht voor en na de bevalling nauwelijks geslapen. De daaropvolgende nacht had Myrddin last van weet-ik-veel: veel huilen, krijsen zelfs. Vannacht heeft ie geslapen als een roosje: 6 lange uren aan één stuk. Hopelijk is de trend gezet…
  • Tristan vindt zijn broertje best oké. Hij is apetrots als hij hem op de schoot mag nemen. Myrddin krijgt kusjes en aaitjes. Afwachten hoe het thuis zal zijn.

Over de bevalling, de naam en zo later meer. Ook prentjes volgen later (het opladen lukt hier niet zo goed). Toch één zoethoudertje:

Myrddin in bad deze morgen

10 thoughts on “Kraamtijd

  1. tis echt een superschoontje (want wees eerlijk, borelingen kunnen er de eerste week soms niet te goed uitzien). Geniet van je kraamtijd en laat je maar verwennen door de verpleging. Ik heb er de 2e maal extra van genoten.

  2. Wat is hij al alert seg!
    Ook al is het ook zalig om terug thuis te zijn, het verzorgd en verwend worden op materniteit vond ik die eerste dagen toch ook essentieel. Vooral als het lieve, goeie vroedvrouwen zijn. Zeker bij een tweede waarbij je weet dat het thuis extra druk is.

  3. Ook hier iemand die het verblijf op de materniteit de tweede keer meer kon appreciëren (eerste keer had ik echt het gevoel dat ik liever thuis was gebleven, nu genoot ik toch wel een beetje van het verzorgd worden en de rust). ‘k Moet wel zeggen dat ik het na 3 dagen wel heel blij was dat ik weer thuis was, want ik begon de aanwezigheid van mijn twee mannen toch wel erg te missen.

Geef een reactie

