38 + 5

Zo zag mijn buik er vrijdag uit, op wat 38 weken en 5 dagen zou geweest zijn. Best oké, vind ik. Ik behoor tot de gelukkigen: geen striemen. En de lichte bolling zal ook wel weer verdwijnen. Ik doe elke dag plichtsgetrouw mijn buikspieroefeningen. Want ja, ik geef toe, ik wil graag weer strak staan. We zijn toch ook vrouw, en niet alleen moeder, hé. Ik ben na de bevalling zo’n 9 kilo verloren. Nog 3 er af en ik zit weer op mijn gewone gewicht. Maar we hebben tijd. Ik geef mezelf negen maanden om te ontzwangeren. En dat betekent ook dat ik mezelf de nodige rust zal gunnen. Volgend schooljaar eens geen avondlessen. Geen verplichtingen. Alleen de dingen doen die ik graag doe. Het zal me bevallen, dat geef ik je op een blaadje.

9 thoughts on “38 + 5

  1. Amai, daar teken ik voor! Zo zag ik er ongeveer uit voor de zwangerschap😉 Ik heb trouwens deze ochtend gezien dat ik plots zo’n zwangerschapsstreep aan het krijgen ben, zucht. Zomaar ineens, het is me wat.

    Zeer schoon rokje trouwens🙂

  2. Oh ja, ik moest je trouwens nog een héél erg dikke proficiat wensen van mijn moeder. Ze heeft al een paar mailtjes verzonden naar je werkadres maar dat lukt momenteel natuurlijk niet goed. Bij deze dus😉

  3. een tijd geleden dacht ik nog: er is precies niemand die post-bevallingsbuikjes publiceert
    mooie buik en ’t zal wel goedkomen als je nu al aan’t oefenen bent🙂

  4. Ben er zeker van dat je in no time weer mooi strak zal zijn!

    Ik daarentegen…😉 Na Marie is m’n buik nooit geweest zoals ik hem wou. Mijn absolute voornemen is nu wel dat ik na de geboorte van ‘Kamiel’ – en na het normale ontzwangeren – echt wel iets ga doen aan die buik. Oefeningen, dieet, lopen,… Ik wil ook weer min of meer strak staan. Niet helemaal plat, dat zal wel niet meer lukken, maar ook niet dat ik 3 maanden zwanger lijk of zo😉
    Zeker aangezien het toch ons laatste kindje zal zijn.

    En ook al is het een onderwerp waar toch héél veel vrouwen mee bezig zijn, wordt daar idd niet zo vaak over geblogd. Knap dus!🙂

  5. Dat ziet er lang niet slecht uit he, zo vlak na de bevalling. Ik ben geruime tijd geleden ook met buikspieroefeningen begonnen, en ik moet zeggen, ik zie wel resultaat, alleen nog niet genoeg naar mijn goesting😉

  6. Een heel dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje. Geniet ervan!

    Ik had jou blog adres nog en was nieuwschierig of je al bevallen was, dus kwam ik even piepen.

    Vele mindfulle groetjes Cindy

  7. Bolling heb ik zelf nooit gehad, na een paar weken was alles tamelijk plat, maar o wee als ik durf zitten. Eén grote kwab is die buik. Met buikspieroefeningen krijg ik die wel wat strakker maar als ik daar dan mee stop heb ik het weer vlaggen. En tijdens de zwangerschap had ik nooit last van striemen, die zijn pas erna gekomen. Heel vreemd. Ik ben dus wel een beetje heel veel jaloers op die striemloze buik van je!

Geef een reactie

