Het vervolg van de koemelkhistorie

Vorige week heb ik dus stilaan terug melkproducten geïntroduceerd, met een climax afgelopen weekend (roomsaus, pannenkoeken en quiche). De hevige reactie die ik had verwacht is achterwege gebleven, maar Myrddin huilt wel weer meer dan voordien. En hij slaapt ook weer slechter (bijna niet, dus). De vraag is nu: beeld ik mij in dat hij lastiger is, of is hij wel degelijk allergisch. Moeilijk. Echt moeilijk.

Vanavond gaan we eens poedermelk proberen. De NAN AR die Tristan ook kreeg en die de kinderarts heeft aangeraden ingeval van geen allergie. Deze melk is niet koemelkeiwitvrij, maar ik wil toch eens zien hoe Myrddin het verdraagt.

Het is de bedoeling om vanaf nu een flesje te geven ’s avonds. Ik vrees dat de zoektocht naar de juiste melk wel even kan duren, dus beginnen we er vroeg genoeg mee. Slaat NAN AR niet aan, dan proberen we achtereenvolgens Nutrilon Omneo, Nutrilon Pepti en Novalac Allernova. Genoeg oplossingen achter de hand, niet?

6 thoughts on “Het vervolg van de koemelkhistorie

  1. Enna was na 7 andere soorten melk geholpen met Nutramigen + een paar schepjes Nutriton (om het wat dikker te maken) . Misschien ook het proberen waard! Prachtige foto!

  2. hallo,

    dit klinkt hier heel bekend! Toen ik bijna 3 jaar geleden van mijn oudste dochtertje beviel, leek die mijn melk niet te verdragen ( misschien druk ik me raar uit): krijsen na iedere voeding, héél veel spugen, zich in alle richtingen kronkelen en tot overmaat van ramp zat ze van kop tot teen onder de eczeem ( als ik nu foto’s bekijk was ze niet om aan te zien). Ik moest een volledig koemelkvrij dieet volgen dus:
    – geen melk, yoghurt, ijsjes, choco, pudding, boterkoeken, kaas…
    – maar ook: geen koekjes, sandwichen, brood van de bakker want met broodverbeteraar en dat bevat melkwei, dus brood van de biobakker zonder broodverbeteraar
    – ook ei verdroeg ze niet
    De eczeem verbeterde en de krampjes ook maar na 15 weken ben ik met de bv gestopt omdat ik me constant een het stressen was of ik niet iets verbodens aan het eten was ( want melksporen kunnen in héééél veel dingen zitten). Na de bv moest ze nutramigen drinken waar ze heel goed mee was, maar toen we met groentjes/ fruit begonnen werd het weer lastig
    Tot haar twee jaar mocht niets van koemelkproducten eten, geen vis, geen citrusvruchten, geen ei. Langzaamaan is het verbeterd maar zoals vaak gebeurt is haar allergie overgegaan in een andere allergie nl kattenallergie.
    Bij mijn tweede ben ik door lichamelijke omstandigheden ( ik ging maar met 1 borst kunnen voeden) niet met bv begonnen en Liv drinkt vanaf dag 1 NAN HA en is hier heel goed mee.
    Oh, en onze oudste is ook niet beter beginnen slapen toen ze flesjes dronk…

Geef een reactie

