Dag kastje met de bal

Morgen trekken we zuidwaarts naar de Moezel en de bruisende champagnestreek. En bij thuiskomst mag Tristan aan het echte werk beginnen: de kleuterschool. Vandaag was het zijn laatste dag in de crèche. Afscheid van de vriendjes en van E., N. en D. Het kastje met de bal is leeggemaakt, er werd nog een laatste keer geknuffeld en gekust. En er waren traantjes toen we naar huis gingen en het tot me doordrong dat het de allerlaatste keer was dat we samen dit traject aflegden. Het domein verlaten via het poortje, achter de muurtjes lopen en op de deksels springen in het Berouw, de prentjes benoemen op de muur van de school in de Kartuizerlaan, naar de kraan en graafmachines kijken en zwaaien naar de werkmannen in Huidevetterken en dingdong doen als we thuis zijn.

Maar het zijn natuurlijk vooral de mensen die we gaan missen. Tristan had een schilderijtje gemaakt voor begeleidsters E., N. en D.. Zij hebben voor altijd een plaatsje in mijn hart veroverd. Zij, maar ook A. en K. die het warme nest helaas vroeger hebben verlaten.

Dankjewel, lieve dames. Heel erg veel dank.

3 thoughts on “Dag kastje met de bal

  1. Beste Nike,

    Ik lees hier net jouw tekstje “dag kastje met de bal” en ik voel de tranen al opkomen. Het is de eerste keer dat ik eens kom piepen op jouw site en het is echt heel mooi gedaan. Ik vind het heel leuk om zo toch nog een beetje bij Tristan te zijn. Het is een zeer tof idee, zo blijven wij ook nog een beetje op de hoogte hoe hij naar school zal gaan en allerhande dingen nog zal meemaken! Ik wens jullie nog veel vakantieplezier en hopelijk komen jullie nog eens op bezoek hoor! We missen al onze schoolgaande kindjes hoor!

    Dikke knuffel,
    Eefje

  2. Hey,

    Ik hier terug🙂 Ik was vergeten vragen of ik ook eens de foto’s kon krijgen die je nog getrokken hebt op Tristan zijn voorlaatste dagje in het kinderdagverblijf! Ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig!

    groetjes,
    Eefje

Geef een reactie

