Mama van twee

Zo. ’t Is zover. Myrddin is voor het eerst naar de crèche. En voor het eerst is er rust in huis. De rust waar ik al een tijdje naar snak. Stilte, boeken en een zetel, meer dacht ik niet nodig te hebben om te herbronnen. En toch kan ik de rust niet vinden, want zonder Myrddin is het maar leeg in huis. 

Er is iets veranderd. Ik ben nu mama. Mama van twee. Deze rol heeft zich de voorbije maanden naar de voorgrond gedrongen. Zonder de kinderen ben ik mezelf niet. Het wordt dus afkicken straks, als ik weer uit werken ga. Als ook het lief, de vriendin, de collega, de boekenworm in mij naar boven komen. Want, ik moet mezelf geen blaaskes wijsmaken: ik ben geen huisvrouw. Ik heb de andere rollen even hard nodig om me volledig te voelen. Maar nu, op dit eigenste moment, voel ik me maar half, zo zonder Myrddin. Mijn aapje.

2 gedachtes over “Mama van twee

  1. Het is even wennen, maar na een tijdje zal je wel genieten van die me-time. En nadien van het werkleven.
    Herkenbaar ook! Ik heb die me-time en mijn werkleven ook nodig om des te meer te genieten van mijn meisjes 🙂

Geef een reactie

