Hoe het ondertussen met Myrddin gaat

Myrddin heeft het goed gedaan, gisteren in de kribbe. Rondgekeken, gelachen en twee keer geslapen. Voorbeeldig kind, die zoon van mij😉 Voila, we zijn gelanceerd voor twee jaar en een half crèche. En dat de tijd nu maar eventjes wat trager gaat. Zoals het nu is, met Tristan op school en Myrddin in ’s lands beste kribbe, vind ik het best oké.

Met Myrddin gaat het overigens stukken beter. Het was dan toch geen koemelkeiwitallergie die zijn ongemakken veroorzaakte. De echte oorzaak zullen we nooit achterhalen, want hij is er helemaal uitgegroeid. En wat een opluchting is dat, zeg! Myrddin is echt een wijs baaske, altijd vrolijk, altijd wakker om zich heen kijkend. Dat laatste speelt ons bij nachte wel eens parten, maar ik ben al blij dat hij zeven uur na elkaar kan slapen. Er scheelt nog wat met de timing (hij begint vaak te vroeg aan zijn nacht), maar dat groeit er ooit wel uit.

Myrddin heeft zijn portie ellende wel gehad. In augustus kreeg hij bovenop zijn buikpijntjes een verkoudheid die maar niet wilde overgaan. Het bleek RSV te zijn. Zielig hoor, zo’n kleintje dat met moeite kan ademen. Dan maar beginnen aerosollen. Er was even beterschap, maar nu is hij toch weer serieus aan het snotteren. Dat heb je met een tweede, hé. Die komen via grote broer al in contact met vieze beestjes nog vóór ze naar de crèche gaan.

Ik geef trouwens nog altijd borstvoeding. En ik ben zo blij dat ik het ondanks alle kritiek heb volgehouden. Myrddin krijgt nu ook twee flesjes Nutrilon Omneo, want binnenkort moet ik weer aan het werk. Ik hoop dat ik het, net zoals bij Tristan, nog een maand of twee kan volhouden om ’s morgens en ’s avonds borstvoeding te geven.

U leest het: met Myrddin alles toppie. Met mij ook. Ik ben alleen hondsmoe van de afgelopen vier maanden. Kindertjes opvoeden is geen kattenpis, als u het mij vraagt.

8 thoughts on “Hoe het ondertussen met Myrddin gaat

  1. Fijn dat alles nu zo goed gaat! Lukas heeft op z’n 7 maand ook RSV gehad, tja dan belandt je met zo’n kleintje wel in een sukkelweggetje. Hij heeft toen continu geäerosold tot half juli. Nu dus 2,5 maand aerosolvrij, en voorlopig gaat het nog goed, al verwacht ik me er binnenkort wel weer aan. Het is niet fijn, neemt veel tijd in, maar ook dat groeit er wel weer uit! Geniet van je zoontjes!

  2. Ha oef, dat klinkt al heel wat beter dan de vorige maanden. Hopelijk blijft het verbeteren, en slaapt hij binnenkort lekker de nacht door tot jullie zelf moeten opstaan.

    Ik weet niet hoe de situatie bij jullie is, dus ik weet niet of je dit als tip kan gebruiken: Fien slaapt in haar kamertje tien meter verderop, en ik word niet wakker van het minste geluidje dat ze maakt, alleen als ze echt huilt. Ze wordt (denk ik) geregeld wakker ’s nachts, en dan ligt ze soms echt te babbelen, maar ze valt dan gewoon terug in slaap na een tijdje. Huilen doet ze pas tegen 7-8-9 uur ’s morgens, als ze honger heeft. En mama Lies slaapt lekker elke nacht door.

  3. Onze Bent is net iets jonger dan Myrddin. En het wordt elke dag leuker: zijn lachjes, zijn geluidjes, zijn (re)actie en zien dat hij nieuwe dingen ontdekt. Alleen is hij soms echt wel gefrustreerd, lijkt mij, omdat hij nog niet zo beweeglijk is.
    En regelmatig moet ik ’s nachts ook nog borstvoeding geven, zoals deze nacht. Hij is de jongste van de drie en omdat ik altijd denk dat hij de andere twee wakker zou kunnen maken, heb ik een babyfoon in onze slaapkamer staan en word ik dus van elk geluidje wakker.
    Misschien wordt het tijd dat we die babyfoon maar eens uit laten staan.
    Veel succes met je werk en met het vinden van de ideale combinatie werk-gezin!

  4. @Lies: Myrddin slaapt nog steeds bij ons. Zijn toekomstige kamertje ligt naast dat van Tristan en ik durf hem daar nu nog niet te leggen omdat ik bang ben dat hij Tristan zal wakker maken. En twee wakkere kindjes ’s nachts, daar heb ik echt geen zin in!

    1. als miro ’s nachts wakker wordt
      als ik bij isla op de kamer ga slapen omdat ik te moe ben om de nachtshift voor mijn rekening te nemen
      als er heel wat lawaai is
      dan
      slaapt isla gewoon door
      dus ik weet niet of kinderen altijd wakker worden van anderen kinderen

  5. Inderdaad, ik moet natuurlijk maar met één kindje rekening houden… En als nummertje twee ooit komt, kan ik nog drie deuren toe doen tussen de kamer van nr. 2 en die van Fien. En desnoods twee deuren tussen onze slaapkamer en die van nr. 2. Miljaar wij hebben blijkbaar veel deuren🙂

  6. Wij zijn vanuit bv ook overgestapt op Nutrilon Omneo en ik moet zeggen dat onze zoon daar heel goed mee was! Wij kochten ze wel in Nederland, omdat ze hier bij de apotheek redelijk geprijsd zijn. We maakten er een uitstapje van en stopten onze koffer dan vol pap en pampers. Dat was soms wel een erg grappig zicht! Maar het geld dat we uitgespaard hebben jong! Konden we gerust 2 weekendjes mee doen op het jaar!
    Veel succes nog met je twee hele guitige bazekes! Ge doet dat goed!

  7. Linus heeft ook 6 maand bij ons geslapen maar nu ligt hij ook in zijn eigen kamer. Ik was in het begin ook bang dat hij Fiona zou wakker maken. De kamers liggen vlak naast elkaar.
    In de laatste maand is hij er al twee keer in geslaagd om Fiona wakker te roepen. Maar gelukkig krijgen we haar snel weer in slaap.
    Voorlopig is de balans dus positief.

Geef een reactie

