De fietskar

In de stad wonen heeft zo zijn voordelen. Alles met de fiets kunnen doen, bijvoorbeeld. Mijn werk, de crèche, de school, de winkels: alles ligt op fietsbare afstand van ons huis. Toen Myrddin er nog niet was, zetten we Tristan achterop en hup, we waren weg. Maar Myrddin is nog te klein voor op de fiets, dus gingen we op zoek naar een andere oplossing.

Ik had dolgraag een bakfiets gehad. Maar dat is nogal kostelijk. Bovendien hebben wij geen garage waar we de fietsen kunnen plaatsen. En zo’n bakfiets, dat past niet in onze gang. In vind het wel jammer, want veilig is het wel. Zeker in druk verkeer. 

Enfin, op zoek dan maar naar een fietskar. Geen enkele tweepersoonsfietskar past in zijn geheel onze gang. Opgeplooid wel, maar dat is een gedoe. Een andere optie hebben we helaas niet, dus kozen we maar het lichtste model. Ik moet de kar namelijk elke morgen in elkaar steken en elke avond uit elkaar halen: wielen er af, kar opplooien en binnensleuren. De Chariot Corsaire XL voldeed aan onze wensen: licht en groot (voor kinderen tot 7 jaar en nog heel wat bagageruimte). Het ding heeft nog wat andere troeven zoals vering en andere technische snufjes. Mag ook wel, want het is niet de goedkoopste kar op de markt. Alleen de kleuren zijn wat saai, maar ’t is het comfort dat telt, hé. Tristan en Myrddin hebben het alvast naar hun zin in de kar. Myrddin kreeg een speciaal babyhangmatje en Tristan zit stevig vastgegespt.

We kochten onze kar bij Fietskar Promoteam Gent: vriendelijke man, goede service en scherpe prijzen (even goedkoop als op het web!).

One thought on “De fietskar

  1. Ha Nike! Ik heb er ook net eentje tweedehands gekocht op het net. Moet er zondag om. ’t Is een Croozer geworden. Mijn zus heeft een Chariot en is daar héél tevreden over. Bij mij is het niet alleen voor de fiets maar ook als ik met mijn 2 snuiters alleen op pad wil. Nu is dat niet te doen. Veel plezier ermee en wie weet komen we elkaar tegen op één of andere fietstocht😉 of … altijd welkom voor een gezamenlijke fietstocht langs de scheldedijken !

Geef een reactie

