Aan het werk!

Het was met lood in de schoenen dat ik deze morgen naar het werk vertrok. Onterecht, bleek achteraf, want de ontvangst was uiterst hartelijk. En eigenlijk is het wel leuk om weer eens ‘intellectueel’ bezig te zijn.

Ik heb ervoor gekozen om terug voltijds aan de slag te gaan, mits een aantal afspraken met mijn levensgezel. Zo wordt er hier in de week niet meer gekookt ’s avonds. De kinderen en ik kunnen warm eten overdag, de wederhelft niet. Die moet ’s avonds maar zijn plan trekken als hij warme kost wil. Egoïstisch misschien, maar voor wat hoort wat. Er komt ook een poetsvrouw. En ook al is die er nog niet (we staan op een wachtlijst), het vooruitzicht is al leuk op zich.

Er is ook iets naar uit te kijken. Binnenkort verander ik binnen het ziekenhuis van functie en daar kijk ik heel erg naar uit.

Zo zie je maar: gaan werken is niet alleen kommer en kwel. Maar vermoeiend is het wel als er nachtelijke feestjes gehouden worden in de babykamer.

7 thoughts on “Aan het werk!

  1. Groot gelijk dat jullie zo’n afspraken hebben gemaakt, en egoïstisch is dat zeker niet van dat eten. Bij ons is het sowieso hij die kookt, maar hij is dan ook 2 uren vroeger thuis dan ik.

    Veel werkplezier!

  2. Wat fijn dat het zo goed meeviel!
    En van nachtelijke feestjes kunnen we hier ook nog altijd meespreken. Ondertussen al 2,5 jaar en het went niét, ik verzeker het je. Ik zal eens aan je denken, als ik nog eens mijn bed uit moet.

Geef een reactie

