De nachten. Zucht.

Deze schoonheid houdt ons alweer nachtenlang wakker. Hij geraakt maar niet van zijn zoveelste verkoudheid af. We zijn vertrokken voor de rest van de winter, vrees ik.

Zes keer per nacht moeten opstaan is allesbehalve leuk. En als je dan ook nog moet opstaan voor de oudste spruit, die om half vier ’s nachts beslist dat het tijd is om op te staan en een boterham te eten, dan is het wel héél erg moeilijk om zen te blijven.

Maar enfin, dat weet ge als ge kinders maakt. Dat er misschien een slecht slaperke tussen zit. Wij hebben er twee en da’s dikke pech, maar ze maken het goed op zoveel andere vlakken.

Nu de dag proberen door te komen. Verbaast het u dat ik om half negen in bed kruip?

PS: Tristan was als baby ook een heel slechte slaper, maar nu slaapt ie supergoed. Vannacht was dus een uitzondering.

12 thoughts on “De nachten. Zucht.

  1. Hij kijkt anders heel onschuldig. Zo van: “Ikke? Slecht slapen? Niks mee te maken!”

    Ochere zeg. Ik wou dat ik een half uurtje van mijn slaap kon afgeven aan u. Een half uurtje maar, de rest heb ik zelf nodig🙂

  2. Yep, die onderbroken nachten zijn het allerlastigste aan (kleine) kindjes. En vaak heel moeilijk te relativeren als je voor de zoveelste keer wakker gemaakt wordt. Een van de heel weinige dingen waar ik echt niet naar uitkijk binnen een paar dagen/weken…

    Maar als ’t een troost mag zijn: Tristan is een goeie slaper geworden, dus de goeie ononderbroken nachten zullen wel terug komen. Ooit😉

    Courage!

  3. Miljaar, elke keer als ik denk dat ik nu toch wel een KLEIN beetje te beklagen ben, zoals gisterennacht toen ik vier keer heb moeten opstaan omdat Fientje zichzelf wakker hoestte en begon te janken, overtref je mij…

  4. Ylias is een hele goede slaper en wordt van hoesten zelfs niet wakker. Mama hier is echter een slechte slaper en wordt van het minste hoestje van zoonlief wakker.
    De deur dichtdoen is geen optie, want dan zou ik me niet op mijn gemakken voelen…
    Geniet van het verlengd weekend en profiteer misschien eens van een collectief slaapje in de namiddag…

  5. als het een troost mag zijn… bij ons is het ook van datte!
    en samen slapen? helpt dat niet?
    hier werkt dat wel…
    we slapen minder vast maar toch meer uren na elkaar en moeten er ten minste niet uit om hem te troosten
    100 keer op een dag denk ik: ’t zijn fases… en die fases gaan (hopelijk!!) over
    courage!

  6. Oh, wat kijkt ‘ie lief! Zo gespeeld onschuldig. Kleine sloeber!

    Hier ook al 2,5 jaar een slechte slaper, maar ik heb de indruk dat het aan het verbeteren is. Hout vasthouden. Dus ja, ik weet wat het met uw hoofd en uw lijf doet, die onderbroken nachten. Ik duim uit alle macht dat hij dezelfde weg opgaat als Tristan.

  7. Herken het (hoewel bij jou inderdaad nog een graad of twee erger dan bij ons, precies). Wolf was een slechte slaper, dan een zeer goede slaper tot 12 à 14 maanden, dan weer een slechte slaper tot pakweg 22 maanden, en sindsdien gaat het alsmaar beter. Dus: courage! Arthur is andere koek: als die eens 5,5 uur of 6 uur doorslaapt (volgende week 7 maanden oud), dan juichen wij hier heel hard. En vannacht dééd hij dat, maar had broerlief een vreselijke nachtmerrie. Met roepen en gillen en monsters onder het bed en al… Aiaiai!

  8. Trouwens… mag ik nog deze tip geven (‘k weet het, de meeste mama’s zitten niet te vragen om alwéér een nieuwe tip)? Op mijn blog heb ik een link gezet naar een boek (van E. Pantley) dat ik momenteel aan het raadplegen ben, om onze jongste wat beter te laten slapen (ipv 2-3 keer wakker worden ’s nachts), en ik ben er (in tegenstelling tot vele andere adviezen die ik al hoorde en las) erg tevreden over tot nu toe.

Geef een reactie

