Wie weet…

Vorig weekend hebben we ons huis verkocht. Wat een opluchting. Nu kunnen we vooruit kijken en plannen maken, zonder de last van een niet verkocht huis.

Ik ben totaal niet gehecht aan materiële zaken en ik heb nooit ergens langer gewoond dan 5 jaar. Ik heb zigeunerbloed, peisk. Toch doet het raar, uw eigendom verkopen. Het gedacht nu in een huis te wonen dat eigenlijk het onze niet meer is. Stefaan heeft er keihard in gewerkt. Het was de bezegeling van onze relatie (samen een huis kopen vind ik een grotere verbintenis dan trouwen). De conceptie van onze kindertjes heeft er plaatsgevonden. Allez, laat ons zeggen dat de fundamenten van ons verdere leven er gelegd zijn. 

Maar vergis u niet, ik zal met graagte mijn intrek nemen in het nieuwe huis. Want een huis is tenslotte toch maar een hoop stenen. Ge moet daar niet teveel emotionele waarde aan hechten. En het vooruitzicht van een tuin waar ik mij des zomers kan laven aan de zon, waar mijn kinderen vrij en blij kunnen dartelen, waar we met vrienden kunnen klinken op de camaraderie,… dat tempert mijn zwerverstrekjes. Misschien is dit wel voor altijd. Wie weet…

9 thoughts on “Wie weet…

  1. Proficiat met de verkoop! Ik kan me voorstellen dat dat een pak minder stress geeft, nu dat achter de rug is.
    Dan wens ik jullie maar veel inspiratie en sterkte voor het werk aan de nieuwe woonst he

  2. Proficiat!!!
    Ikzelf ben heel erg gehecht aan ons huis, we hebben het dan ook zelf met eigen handen van niets helemaal gebouwd. Maar ik ken ook een heleboel mensen die dat niet hebben…

Geef een reactie

