Beestig

Soms is het moeilijk te ontkennen dat we zoogdieren zijn. De gelijkenis is zo treffend. Als Tristan me bespringt, bijt in mijn oor, likt aan mijn gezicht, op mijn schoot kruipt, over mij springt om me dan weer vanuit een andere hoek aan te vallen,… dan voel ik me een leeuwin. Je weet wel: de leeuwin die een poging doet om te soezen, maar door haar welpjes wordt belaagd. Eigenlijk wil ze wat tijd voor zichzelf, maar ze kan haar kroost het plezier niet ontzeggen. 

En als Myrddin ’s morgens dicht tegen me aan ligt als hij borstvoeding krijgt, om zich nadien helemaal in een bolletje te rollen en tegen mijn buik in slaap te vallen, veilig tegen mij aangedrukt,… wel, ook dan voel ik mij een leeuwin. Een sterk en trots vrouwbeest dat waakt over haar kinderen. Dan voel ik de oerkracht en het instinct van het vrouw zijn, van het moeder zijn. Wij zijn beesten, jong. Face it.

4 thoughts on “Beestig

  1. En als er ooit iemand aan je kindjes raakt zal je uithalen als een leeuwin…
    Toen ik hoogzwanger was werd ik in het station eens hard tegen de muur geduwd door een gehaaste pendelaar. Hij stopte meteen om te kijken of ik ok was, en mijn allereerste reactie, mijn instinct zeg maar, was om naar hem uit te halen. Letterlijk. Vanwege dat nog ongeboren mensje. Ik heb mij op tijd kunnen inhouden, maar hij heeft de furie wel in mijn ogen gezien…

  2. Maar Nike zeg, zo mooie posts dat jij de laatste tijd schrijft. Ik geniet er echt van en ben er zelfs een klein beetje van gedaan… (komt misschien ook doordat ik zo’n emokip ben ;))

  3. Overschot van gelijk, nike, en het straffe is dat je eerst zelf mama moet zijn (of papa, maar dan gaat het waarschijnlijk over een “leeuw”) om volledig te begrijpen wat je bedoelt. En voor je kindjes hebt, zou het ook niet in je opkomen dat je ooit zo van deze momenten zou kunnen genieten.

  4. Mooi geschreven. Ik vraag me soms af hoe ik mijn gesnuffel kan verwoorden. Ik kan soms minutenlang liggen snuffelen aan mijn zonen. En zelfs de geur uit hun mond ’s morgens stoort me niet…

Geef een reactie

