Een Beco, I want!

Ik wil een Beco. De tricot slen begint door te hangen bij langere tochten. De ringsling gebruik ik alleen thuis, want lang heupdragen is niet zo comfortabel. En de mei-tai heb ik veel gebruikt in de zomer, maar ik vind dat mijn rug niet genoeg ondersteund is.  Dus, nu Myrddin wat groter en zwaarder wordt, is het tijd voor een alternatief.

We hebben natuurlijk ook een BabyBjorn, want mijne vent vindt draagdoeken iets voor mietjes. Hij doet daar niet aan mee, aan dat nichterig gedoe. Niets zo schattig toch als een vader die zijn kindje in een doek draagt? Ik val in katzwijm als ik dat zie. Maar enfin, hij vindt zo’n Beco zijn geld niet waard. We hebben toch al een BabyBjorn en wat is het verschil? Dat ze daarin hangen en niet goed ondersteund worden, daar heeft hij geen oren naar. ‘Hij zit toch comfortabel? Ah ja, want hij valt altijd in slaap.’ Einde discussie.

Tristan is een draagdoekenadept, maar hoe overtuig ik mijn liefste?

21 thoughts on “Een Beco, I want!

  1. Wij hebben, toen Fiona 8 maand was, een alternatief gezocht voor de tricot slen. We gingen op reis en wilden veel voettochten maken. Daarom zochten we naar een gemakkelijke rug/buikdrager. Bij ons is het een Ergobaby carrier geworden, gelijkaardig aan een Beco denk ik.
    Ik had een winkel gevonden (in Leuven helaas) waar je zo’n carrier kon huren voor een maand, voor 10 euro dacht ik. Wij waren er zo tevreden van dat we hem dan maar hebben aangekocht achteraf. Misschien kan je ook even een beco huren/lenen en zo je man overtuigen?

  2. Ik vind het nog net iets te vroeg om onze Beco weg te doen (Nand is bijna 2,5) anders had je de onze kunnen kopen aan een zacht prijsje.
    Misschien dat er ondertussen al andere kindjes uit de Beco gegroeid zijn? Misschien een polsen in blogland?

  3. Ai, ik vrees dat ik je niet meer gemaild heb een hele tijd geleden, toen ik mijn beco ging wegdoen… Maar een collega was daar in geïnteresseerd en uiteindelijk heb ik hem verkocht aan iemand uit de buurt. Die dingen zijn inderdaad wel duur als je ze nieuw koopt…

  4. Ah kijk, ik wil er ook 1. Dit weekend toevallig veel zitten opzoeken, vooral ivm beco vs. ergo. Want die laatste zou goedkoper zijn en krijgt evengoede kritieken. Ik volg de reacties mee😉

  5. Ik vond de tricot slen deze zomer zo belachelijk warm, dat ik hem eigenlijk bijna nooit heb gebruikt. Dus heb ik mij begin juli een beco gekocht. En de tricot slen is in een hoekje gevlogen en er nooit meer uitgeraakt. Zoooo gemakkelijk maat! Ge moet niets knopen of niets, ge zwiert dat ding gewoon over uw hoofd en klikt het toe. Hij is licht en klein op te frommelen als ge hem wilt meenemen. Fien zit er ongelooflijk gemakkelijk in. Ze kan erin blijven zitten tot ze 20 kg weegt. En hij is ergonomisch beter dan de babybjorn. Ik ben overtuigd ja, maja…
    Om echt urenlang mee de bergen mee in te trekken, ga ik mij wel een steviger model zoeken, peis ik, daarvoor is hij toch niet ideaal. Maar voor een uurke, of twee, of drie: toppie!

  6. Ik heb een Beco en ben er content van! Ook al heb ik die pas aangeschaft toen de jongste al 1,5 was. De Beco is in geen geval te vergelijken met de babybjorn!

    Als je graag knoopt, schaf je dan een geweven draagdoek aan (type didymos of Storchenwiege)? Die hangen niet door en geven veel meer steun! Daar dragen we met gemak onze peuter en kleuter voor lange wandelingen nog mee op de rug…

  7. @Miestaflet: draag je daar echt een kleuter urenlang mee rond op een wandeling? Of laat je ze zelf lopen en is dat gewoon een oplossing om ze even te dragen als ze moe worden?

  8. @Lies: Ik heb vorige lente mijn toen >10kg peuter een hele dag op mijn rug gedragen met mijn Storchenwiege op een heel stevige wandeling. En dat ging… perfect!

    We hebben naast de Beco, ringsling en geweven draagdoek ook een draagrugzak van Deuter en daarmee hebben we vroeger echte dagtochten gemaakt in de bergen. Allez, vooral manlief was de drager van dienst😉 Met de regen- en zonnekap zitten ze daarin wel beter beschermd tegen regen of zon. Maar het meest ergonomische voor de baby/peuter/kleuter blijft een doek natuurlijk…

  9. Heb indertijd een draagdoeken-workshop gevolgd en er was één man onder de cursisten en echt alle mama’s smolten… Maar ondanks mijn pleidooien (“maar dat staat juist sexy!” ;)) is mijn lief nooit overstag gegaan.

    Zo’n Beco ziet er super uit, had er nog niet van gehoord.

  10. Ha en jullie doen me aan nog een voordeel denken: Bert heeft altijd heel argwanend naar de tricot slen gekeken, maar de beco doet hij zonder morren om. Zelfs al staan er bloemekes op.

  11. Wij hebben hier de ergo baby carrier, idd gelijkaardig. En heel content van!
    Als Lukas zijn kuren heeft, zwier ik hem zo op mijne rug, en krijg ik toch nog iets in het huishouden gedaan😉

  12. Een tijdje geleden had ik net dezelfde discussie. Ik besefte dat ik het niet ging winnen en heb dan maar een Beco van mijn eigen spaarcenten gekocht. Geen moment spijt van gehad!

  13. Nu wordt het nog moeilijk: een Beco of een ergo. Al vind ik de Beco’s wel vééél mooier.
    @zusjesenzo: geeft niet, hoor. Ik heb toen ook belachelijk weinig geboden, besef ik nu.
    @Lien: zeg ‘ns, wie verkoopt haar Beco en hoeveel wil ze ervoor?

Geef een reactie

