Het einde

Myrddin krijgt nog elke morgen borstvoeding. Ik heb heel rustig afgebouwd tot één keer per dag. Ik voel dat de melkproductie ook stilaan aan het verminderen is. Tijd om te stoppen, want helemaal verzadigd kan Myrddin nu niet meer zijn. Maar ik geniet er nog zo van, van dat sabbelende lieverdje aan mijn borst. Voor wie nog nooit borstvoeding heeft gegeven: ik zeg het u, het is ontzettend verslavend.

Stoppen dus. Tristan kreeg, net zoals Myrddin nu, nog één keer per dag borstvoeding. Op een dag ben ik gewoon gestopt. Pijn dat dat deed, niet te schatten. En ’t was geen zicht, overal knobbels en al.

Enfin, ik heb geen goesting om dit nog eens mee te maken, dus heb ik bij vroedman Wim (je weet wel, de man die Sien op de wereld hielp) toch eens nagevraagd hoe ik het moet aanpakken. En eigenlijk is ’t simpel: ik mag gewoon niet zo bruusk stoppen. Ne keer een  dag tussenlaten, Myrddin maar eventjes laten drinken,.. en er zo voor zorgen dat de productie vanzelf stopt. Al mag het wat mij betreft nog even duren. ’t Is veel te koud om mijn warme nest te verlaten en een flesje te gaan bereiden.

2 thoughts on “Het einde

  1. Heerlijk dat één keer per dag nog zo goed lukt bij jou! Sinds Fien naar de crèche ging en ik overdag moest kolven, is mijn melkproductie ontzettend snel achteruitgegaan, en ik kreeg het met geen stokken meer omhoog. Nog tot 8 november heb ik het volgehouden, twee keer per dag al maar, en veel meer dan 20-30 ml per keer kwam er wellicht niet meer uit. Gewoon opgedroogd. Dus geniet ervan zolang het kan, en vooral ook zo lang je daar zelf zin in hebt!

Geef een reactie

