De perfecte wafel

Vrijdag is Tristan jarig. En dan wil ik dat hij op school kan trakteren met iets huisgemaakts. Jannes cupcakes kan ik onmogelijk overtreffen, dus aan cake ga ik me niet wagen. Maar ze verkochten deze week wafeltjes op het werk, ten voordele van de afdeling palliatieve zorg, en die zijn zo yummie, dat ik het meteen ook wilde proberen. Gelukkig kon ik bij de plaatselijke uitleendienst terecht voor een wafelijzer. En het recept plukte ik een tijdje geleden van het internet.

En lekker dat ze zijn, mijn wafeltjes. Als ze nog warm zijn, that is. Want een halfuurtje later zijn ze droog als wat. Dus doe ik een beroep op de huisvrouwen/hobbykoks onder u: wat doe ik verkeerd?

Ik gebruik deze ingrediënten:

  • 200 gr boter
  • 180 gr witte suiker
  • 3 eieren
  • 250 zelfrijzende bloem
  • 2 zakjes vanillesuiker

Ik laat het deeg eerst een halfuurtje opstijven in de frigo. En dan gaat het in het wafelijzer, zo eentje voor hartjeswafeltjes.

Tegen vrijdag wil ik de perfecte wafel kunnen bakken. Maar zonder uw zeer gewaardeerde hulp zal ik niet slagen in mijn opzet, vreesk.

7 thoughts on “De perfecte wafel

  1. Ons mama maakt haar wafels altijd volgens het recept van de boerinnenbond en lékker dat die zijn! Ze zijn zelfs nog lekkerder de dag erna. Ze zijn zelfs zo lekker dat ik er nu spontaan een beetje water van in mijn mond krijg en een mail ga sturen naar de mama om er te maken als ik terug ben.

  2. Misschien heb je hiermee de mensen die voor jou een kado onder de kerstboom moeten leggen op ideeën gebracht😉. Succes!
    Manlief gebruikt hier gewoon het recept dat op de doos van de Imperial zelfrijzende bloem staat (ook voor pannenkoeken) en die lijken redelijk te lukken.
    Een paar jaar geleden gingen we voor Mats z’n verjaardag wafels bakken in de klas en dan waren ze natuurlijk heel vers om te eten😉

  3. Mijn recept is een beetje anders maar wat ik doe is margarine gebruiken. En na het bakken en grotendeels afkoelen direct inpakken dan blijven ze zacht en zijn ze zoals Tess zegt de dag nadien nog lekkerder.

  4. Ik herken het recept🙂 En ik gebruik gewoon de bakboter die ik in de frigo staan heb (mijn moeder vertelde mij altijd dat Roda het beste resultaat geeft, maar ik luister daar neit alijd naar ;-))
    Bakken, laten afkoelen, en in een gesloten doos bewaren.

Geef een reactie

