Op logement in het ziekenhuis

In de nacht van maandag op dinsdag was Myrddin erg ziek. Ik heb op het punt gestaan om naar de spoed te vertrekken, maar ik aarzelde. Ik vind het heel moeilijk om in te schatten wanneer iets ernstig is. Nochtans was het ernstig, realiseer ik me nu. Myrddin had hoge koorts en reageerde nog amper. Hij huilde en kreunde. Maar nadat ik hem een suppo had gegeven, was hij beter, dus besloot ik de ochtend af te wachten.

’s Ochtends was hij nog altijd even ellendig. Ik belde naar het secretariaat van de kinderartsen en durfde voor de allereerste keer zeggen dat het dringend was. Ik kreeg om 11 uur een afspraak. De kinderarts vond dat we moesten blijven. Er was wel degelijk iets niet pluis met Myrddin. Klein praktisch probleem: Tristan mocht met zijn windpokken niet binnen op de kinderafdeling. Gelukkig kon mijn mama even komen helpen.

Enfin, een bloedonderzoek en een longfoto later viel het verdict: een longontsteking. Een bijbesmetting van RSV. Myrddin moet 3 dagen intraveneus antibiotica krijgen. Het ‘parasollen’ is opgedreven tot 6 keer per dag. Ik hoop dat we vrijdagmiddag weer huiswaarts kunnen keren. Want oh, wat haat ik het daar in het ziekenhuis.

Vannacht slaapt Stefaan bij Myrddin, want ik ben gebroken. En da’s nog een understatement. De nachten, de bezorgdheid, het zorgen,… het begint allemaal zijn tol te eisen. Dus nu kruip ik onder de wol. En eigenlijk zou ik blij moeten zijn met dat nachtje ononderbroken nachtrust, maar ik zit hier verdorie haast te bleiten. Zo zonder mijn ventjes vind ik het maar niets…

19 thoughts on “Op logement in het ziekenhuis

  1. Ocharm zeg😦
    Kan mij voorstellen dat dat heel heavy is, al die emoties én zo’n verblijf in een ziekenhuis met slechte nachten. Probeer toch maar goed te slapen en ik duim mee dat er snel véél beterschap is!

  2. Hou de moed erin hè! Dat moet inderdaad schrikken zijn, maar je weet nu dat hij in goede handen is. Ik duim mee dat hij er snel bovenop is!
    Onze jongste is op haar 3 maand trouwens ook in het ziekenhuis opgenomen met RSV, ik was er ook helemaal ondersteboven van maar wel opgelucht dat er eindelijk iets aan gedaan werd. En inderdaad, een paar dagen later kregen we haar weer mee naar huis en was ze stukken beter (wel nog lang moeten aerosollen en nog eens op controle maar alles goed afgelopen). Hou je goed daar hè!

  3. Kruip maar vlug je bed in. Een potje huilen mag best (en doet soms zo’n deugd) en moest ik kaarsjes hebben ik zou er direct eentje branden. De duimen omhoog dan maar. Goeie moed hé

  4. Moeilijk hé … beslissen wanneer je nu wel of niet in het holst van de nacht een dokter kanlastig vallen. En natuurlijk is het nog moeilijker om je kleine ventje te zien als een klein hoopje ellende. Hopelijk is hij snel beter en doet de rust vannacht je goed!

  5. Aiai, dan toch een opname. ’t Is iets venijnig, dat RSV-beest.
    Maar hij is in goeie handen nu. Kindjes kunnen snel heel ziek en ellendig zijn, maar gelukkig kikkeren ze ook weer heel snel op. Zeker met de juiste medicatie.

    Nu even aan jezelf denken: eens goed uithuilen (dat mag ook wel eens) en een goed nachtje rust. En morgen voel je je waarschijnlijk al een stuk beter.

    Heel veel beterschap voor je twee ventjes!

  6. Ai toch! Maar ik herken je gevoelens maar al te goed. Zo een ziek kindje en zeker een opname in het ziekenhuis is mentaal heel zwaar. Vooral ook het feit dat je de 2 kindjes uit elkaar moet houden. Dat hebben we hier ook eens gehad met het rota-virus. Pauline had net verlatingsangst, dus die weende de hele tijd dat mama weg was, en ik zat met een doodzieke Amelie in het ziekenhuis. Ik heb ook geweend. Dus laat je maar eens goed gaan, het kan maar opluchten!

    En onze Lukas heeft ook eens met een longontsteking in het ZH gelegen…Het komt allemaal weer naar boven…

    Heel veel beterschap voor dat kleine ventje, maar je gaat hem nu snel zien beteren hoor. Uiteindelijk helpt zo’n opname dan wel! Dikke knuffel

  7. Heel veel sterkte!! Ik voel met je mee, volhouden en doorbijten – het komt echt allemaal goed! (Onze kleine prins was na zijn ziekenhuisbezoek vorig jaar ook écht snel beter, en na al dat aerosollen tijdens die eerste maanden heeft hij echt superlongen – hout aanraken – dus ze groeien daar uit!)

  8. Typisch dat alles altijd samenvalt wanneer het net niet moet. Hoop dat je toch een beetje geslapen hebt, zodat je er vandaag weer tegenaan kan.
    Kop op!! Het komt allemaal goed xxx

  9. oooh, toch dan! Is echt niet leuk hé, hier net ook 5 dagen met net hetzelfde achter de rug. maar hij zal vlug opknappen nu! Heel veel beterschap en sterkte voor in het ziekenhuis, tzijn daar héle lange dagen…

  10. Ocharme … ik volg je al een hele tijd in stilte (ongeveer vanaf de geboorte van mijn dochtertje: 12/08) maar wou nu toch graag even reageren om je veel sterkte te wensen met je kleine man(nen). Als ze een cursus organiseerden: ‘wanneer stoor je een dokter ’s nachts / in de weekend)’ zou ik me er zo op inschrijven. Ik denk dat ik net zoals jij zou reageren als de koorts zakt na een perdolan (ben er eigenlijk zeker van). ’t Is moeilijk en zwaar, maar ook dit gaat voorbij. Veel succes en hopelijk snel beterschap!

Geef een reactie

