De voorspelling

Tijdens het middageten vertelde een collega over een manier om te voorspellen of je volgende kindje een jongen of een meisje zal zijn. Het is gebaseerd op de maanstanden. Ik, de nuchterheid zelve, zat haar al half gek te verklaren. Maar toen zei ze dat ze iemand kende die het al een tijdje bijhoudt en dat het altijd klopt. De verborgen wetenschapper in mij wou dat wel eens gaan onderzoeken.

En effectief, het klopt. Bij mij en bij een hoop andere collega’s. Hoe werkt het? Als er binnen de drie dagen na de geboorte van je eerste kind een andere maanstand intreedt (eerste kwartier, halve maan, laatste kwartier of volle maan), dan zal je volgende kind een ander geslacht hebben. Het moet wel over een natuurlijke bevalling gaan. Inleidingen tellen niet.

Voorbeeld: Tristan werd geboren op 3 december 2007. De eerstvolgende maanstand is op 9 december, 6 dagen later dus. Dat betekent dat het geslacht niet verandert. En dat klopt, want Myrddin is een jongen.

Doe mij een plezier en controleer het eens voor je eigen kindertjes. Het kan toch niet dat deze theorie klopt? Zowel, dan moet ik mijn mening over esoterische toestanden dringend herzien.

Een maankalender vind je hier.

27 thoughts on “De voorspelling

  1. Ik vrees dat ik je moet ontgoochelen. Arne is van 6 november 2001, binnen drie dagen halve maan. Nummer twee is toch ook een jongen. Mats: 27 september 2004, 28 sept was het dan volle maan en toch is nummer drie, Nand opnieuw een jongen.
    De stelling is bij deze dubbel ontkracht (of deed ik iets verkeerd?)

  2. Ons dochter is geboren op 22/02/2008, op 21/02/2008 was het volle maan, volgens de kalender zie ik geen directe veranderingen binnen de 3 dagen. Eind december 2009 hebben we wel een zoontje gekregen… Dus het klopt niet… Of ben ik mis?

  3. Ik kan helaas niet helpen, maar ik ben wel benieuwd naar dergelijke theorieën (hoewel ik ook niet erg geneigd ben ze te geloven). Alle drie de kinderen zijn hier ingeleid (om drie verschillende redenen) en een vierde zit er niet meer in.

  4. 4 kinderen en geen enkele keer juist…

    Wat wél klopt bij ons is de Chinese kalender. Daar moet ge alleen zien dat ge bij uw leeftijd +1 doet. Naar ’t schijnt omdat er wordt gewerkt met levensjaar en niet met leeftijd. Dus zijt ge 30, dan zijt ge aan uw 31ste levensjaar bezig.

  5. Awoe, ingeleide bevallingen, ik kan niet meedoen.
    Trouwens, waarom zou dat voor ingeleide bevallingen niet opgaan? Precies alsof bij de conceptie en het bepalen van het geslacht die kleine al weet of hij/zij over tijd zal gaan… Of is daar ook een maandstand voor?

  6. Ook hier ontkrachting van de stelling: Aukje werd geboren op 15/11/2007, 2 dagen later was het laatste kwartier, en mijn 2de spruit is ook opnieuw een meisje.

  7. bij ons klopt het ook niet.
    Amelie is geboren op 5 april 2005 en op 8 april werd het nieuwe maan. Dus da’s nog net binnen de limiet (denk ik) en ons volgende is toch terug een meisje!
    Na Pauline klopt het wel, na 1 dag nieuwe maan en Lukas, den derde dus, is een jongen.

    Maar zoals gelezen, is het dus niet algemeen geldend.🙂

  8. Ik zal het nooit weten. Wie weet hoe lang het kind er nog had blijven inzitten als we haar tien dagen overtijd er niet hadden uitgetrokken. Voor hetzelfde geld zat ze daar nu nog…

  9. Hier klopt het ook niet. Zowel de theorie van Nike niet, als de Chinese kalender niet. En ik zou eigenlijk nog wel een meisje willen, 2 jongens en 2 meisjes lijkt mij mooi, en ik dacht: oh ideaal, maar het werkt dus niet voor ons .. jammer, want ik ging het echt gebruiken als argument om toch voor een vierde te gaan😉
    Dat is nu eens iets waar we niks aan kunnen doen: ‘moeder natuur’ bepaalt het geslacht.

  10. Nu ik het geslecht bekend heb gemaakt, kan ik hier ook op reageren: bij mij klopt het (als de gyn het bij zijn eerste oordeel op 17 weken bij het rechte eind heeft, tenminste).🙂

  11. Mss domme vraag, mijn dochtertje is geboren op 4 oktober 2011.
    Die dag valt op halve maan, ze is s’morgens om kwart voor negen geboren, hoe zit dat dan?
    Telt de halve maan voor 4oktoberop 5oktober of was de halve maan dan van 3oktober op 4oktober?

    groetekes

    1. @Emma: de halve maan telt voor de nacht van 4 op 5 oktober. De maan zie je immers al voor middernacht. Dus dat betekent binnen de 3 dagen = ander geslacht. Niet teveel geloof aan hechten, hé😉

  12. Tijdens mijn zoektocht naar de berekening van de voorspelling op basis van vorige kind en de maanstanden, ben ik op je site gekomen.

    Mijn grootmoeder kon dit voorspellen en ze zat blijkbaar altijd juist. Behalve bij haar laatste dochter, die een zoon had moeten zijn volgens de voorspelling. De theorie klopt niet meer wanneer er een miskraam tussenzit, dus mogelijk was dat de reden: een onbekende miskraam.

    De theorie die je hier boven hebt geschreven, klopt bij zo goed als geen enkel kind dat ik heb gecontroleerd. (Sorry🙂 )
    De volgende theorie klopt wel met zo goed als alle kinderen die ik heb gecheckt:
    – Indien een kind geboren wordt tussen een volle en een nieuwe maan, dan is het volgende kind een meisje.
    – Indien een kind geboren wordt tussen een nieuwe en een volle maan, dan is het volgende kind een jongen.
    Wanneer het kind wordt geboren op nieuwe of op volle maan, dan moet je kijken naar het uur. Ik heb 1 concreet voorbeeld van een kind dat geboren werd op de dag dat het volle maan zou zijn. Alleen, dat kind werd geboren om kwart voor 1 ’s ochtends, maw: tussen nieuwe en volle maan. Het volgende zou dus een jongen zijn. En dat is ook het geval.

    Voorlopig heb ik het gecheckt met een 20-tal geboortes en er zijn er 4 die niet kloppen.

    Vrij griezelig als je het mij vraagt.

Geef een reactie

