Kleur in m’n kleerkast

Ik benut mijn potentieel niet, zegt Stefaan altijd. En hij heeft het dan over mijn uiterlijk. Niet over mijn intellectuele capaciteiten, waarvan ik nochtans met zekerheid kan zeggen dat ze niet optimaal benut worden. Ze zijn de afgelopen 7 maanden gewoon gehalveerd. Slaapgebrek en een fris hoofd, het gaat niet samen. Enfin, er zit meer in mij, zegt de wederhelft. Bril weg, froufrou laten knippen en ik zou al een heel andere (lees mooiere) mens zijn om naar te kijken. En misschien heeft hij geen ongelijk. Ik let niet zo op m’n uiterlijk. Ik draag al jaren dezelfde donkere pulls en jeansbroeken. Ik heb me nog nooit van m’n leven aan make-up gewaagd. Mijn bril staat niet goed op m’n kop. Mijn haar heeft geen model. Ik zeg dan dat ik een natuurlijke schoonheid ben, maar eigenlijk is het hoog tijd voor een restyling.

Voor mijn verjaardag kreeg ik van Stefaan een kleuranalyse cadeau (niet geheel zonder eigen tussenkomst overigens). Toeval wil dat een collega kleur- en stijlanalyste is. Gisteren heeft ze mijn mama en mij aan een grondige analyse onderworpen. En blijkt dat ik al heel mijn volwassen leven de verkeerde kleuren draag. Als zomer-wintertype draag je namelijk best geen bruine, zwarte of warme kleuren en laten dit nu net de kleuren zijn waaruit 90% van mijn kleerkast bestaat.

Na de kleuranalyse kreeg ik nog een laagje make-up. En man, wat ben ik een knappe vrouw😉 Misschien moet ik dat nu eens vaker doen, een lijntje aan mijn ogen en wat mascara. Je ziet er meteen minder ‘grijs’ uit zo.

Het doet je nadenken over jezelf, zo’n analyse. Het is leuk om goed voor de dag te komen. Want laat ons eerlijk zijn, je aantrekkelijk voelen is goed voor het zelfvertrouwen (en daar heb ik véél te weinig van). Een werkpuntje.

Leuke tip voor een uitje dus, zo’n kleuranalyse. Bij Leen moet je zijn. Ze werkt nog aan haar website, maar voor meer info kan je haar mailen op leen_aesaert@yahoo.com. Ze doet niet alleen kleuranalyses, maar geeft ook stijladvies en verzorgt homeparties. Doen!

20 thoughts on “Kleur in m’n kleerkast

  1. Ik heb dat ook al laten doen, de consulente kon niet uitmaken of ik nu een zomer- of een lentetype was… En ze toonde dan, net als bij jullie, met zo’n doeken aan wat mij stond en wat niet en ik zag echt bijna nooit verschil… Leek mij zo wat gokwerk van haar.

    1. In het begin zag ik ook niet echt. Ik had vooral oog voor de kleuren die ik mooi vond, maar na een tijdje zag ik ook echt welke kleuren me goed staan en welke niet. Bij een ander zie je het nog beter. Ik vond het verbluffend hoe mijn mama’s gezicht veranderde al naargelang de kleuren.
      En Leen is natuurlijk ook echt een goeie kleurconsulente😉

  2. Ik heb een aantal jaren geleden samen met mijn zus, mama en een vriendin ook zo een kleurenanalyse laten doen. Ik geloofde er aanvankelijk weinig van maar ik moet zeggen dat mijn kleurenkaart mij kunnen overtuigen heeft. Ik draag op dit moment wel een fout montuur. Een rond model zou beter bij mij staan maar met een vierkant straal ik natuurlijk wel meer gezag uit, misschien niet slecht als leerkracht😉
    Dat doet er mij aan denken dat ik mijn kleurenkaart weer eens drin-gend in mijn handtas moet opbergen. De leukste kleren koop je onverwachts!

  3. Ik wil dit ook al zoooo lang eens laten doen. Nu ik een goeie referentie heb en een emailadres… wie weet🙂

    En amai, wat ben je inderdaad een knappe vrouw! Koop maar wat basis make-up dingetjes nu🙂

  4. Knappe madam: jouw restyling is enorm geslaagd en nu heb je weer een excuus om te gaan shoppen.
    Heb dat ook eens laten doen, ook door heel wat commentaren van verwekkers en halve trouwboek dat ik er toch altijd zo hippie en slonzig uitzag. En altijd dat zwart. En toen bleek ik nog goed te staan met oud roze. En heb ik na vijf jaar intussen toch al twee oud-rozige stukken hangen. Maar make-up heb ik intussen wel geleerd, ik kom mijn kot niet meer buiten zonder mijn mascara bij of op. Fake zelfvertrouwen op een borsteltje noem ik dat, maar ’t helpt wel🙂

    1. Echt gek hoe dat helpt, een ware egoboost! Ik doe dat ook nog maar sinds kort en ik zie het verschil wel. En als ik dat al zie, met al dat weinig zelfvertrouwen, volhouden Nike!

      Ik zou dat trouwens ook dringend eens moeten laten doen, een kleurenanalyse, drie vierde van mijn kast is zwart en volgens mij sta ik daar zelfs niet mee.

    1. Ja, je hebt tussen elk type blijkbaar nog iets tussenin. Ik mag de kleuren dragen die tussen zomer en winter vallen. Dus geen pastellekes en ook niet de felle, harde kleuren van de winter. Het zijn vooral blauwe, paarse en roze tinten. En alles dat naar grijs neigt. Koele kleuren dus.

  5. Je ziet er heel mooi uit, fris ook en ontzettend gelukkig.
    En je hebt een fantastisch mooie mond vind ik persoonlijk.

    Als ik iets nieuws koop van kleren, zit ik altijd te bedenken hoeveel kleren ik voor mijn kinderen met dat bedrag zou hebben kunnen kopen, dus tja, veel wordt er hier ook niet gekocht. De keren dat ik er mij toch aan waag, probeer ik wel naar een winkel te gaan waar ze me eerlijke (hoop ik toch) opmerkingen geven.
    Make-up, ik denk daar meestal aan wanneer ik in mijn auto eens in de achteruitkijkspiegel kijk. Spijtiggenoeg heb ik zeer snel irritaties, zelfs van eyeliner en mascara, anders zou ik er misschien vaker wat gebruik van maken.

  6. Heel knap! (die bril ook hoor trouwens)

    Zo’n kleuranalyse zie ik ook wel zitten. Ik ga altijd voor het veilige grijs, bruin, beige… Beetje saai.
    Maar ik draag wel tonnen make-up. Naar het schijnt zonder dat het echt opvalt.😉 Maar van zodra ik eens lui ben en iets weglaat krijg ik de vraag of ik moe of ziek ben… En mij eens extra opzetten voor een feestje is moeilijk, vrees dat ik al ’t onderste uit de kan haal op gewone dagen.🙂

  7. Het ziet er geslaagd uit!! (Je ziet er met make-up alleszins super uit) En je maakt me helemaal warm voor zo’n analyse, misschien doe ik het ook wel eens….

  8. Het ziet er erg geslaagd uit! En je hebt inderdaad een prachtige mond en lach, die mag je gerust in de verf zetten!

    Ik krijg overigens regelmatig dezelfde opmerkingen van Lief: dat ik mooier ben met lenzen dan met bril (ik héb dus wel degelijk ook lenzen hé, maar ’s morgens is ’t zoveel gemakkelijker om die bril op te zetten), dat ik toch niet altijd in ’t zwart/bruin moet rondhossen, dat ’n beetje mascara mijn ogen beter doen uitkomen (ik heb dus ook mascara, gebruiken is nog iets anders🙂 ).

    Ik had ook al eens gezegd dat ik zo’n bezoekje aan een kleurenconsulente zag zitten. Net dus je postje aan Lief getoond, voor ’t geval hij nog eens een cadeautje voor mij zoekt.🙂 Merci voor de tip dus!🙂

  9. Ik ben heel vereerd met wat Nike over de kleurenanalyse schrijft. Het is allemaal juist wat ze vertelt en ze heeft het blijkbaar ook heel goed begrepen. Bedankt, Niké.

    Als er iemand van jullie geïnteresseerd is om eens een kleurenanalyse te laten uitvoeren, mag je altijd naar mij mailen: leen_aesaert@yahoo.com.
    Dan bedenk ik nog eens wat ik voor Nike als wederdienst kan doen voor de gratis reclame. Ideeën zijn welkom.

    Groetjes,
    Leen

Geef een reactie

