Bloggen en zo

Als ik een dag niet op het internet kan, dan wacht mij een lijst van wel 40 of 50 te lezen berichten. En dan moet een mens ook nog snel op zijn e-mails antwoorden (binnen de 24 uur leert de emailetiquette ons). En er is ook facebook en twitter en de eigen blog die moet beschreven worden (anders krijg ik het aan de stok met mijn trouwste fans. Ja, jij, papa). Ik slaag er nauwelijks in om reacties achter te laten, zelfs bij de blogs die ik al jaren lees, hoe graag ik het nochtans wil. Zo’n virtueel sociaal leven vraagt tijd, maat. Want daarnaast moet er ook gemoederd en gekookt en gekuist en gepoept en gelezen en gehaakt worden. En proberen we er een rijk gevuld écht sociaal leven op na te houden.

Blogs lezen doe ik dus ‘s morgens in een rapke. In de tien gestolen minuten vóór het wakker maken van de kinderen. Ondertussen open ik ook facebook en als mijn hoofd niet te nevelig is, waag ik mij aan een statusupdate. Maar reacties achterlaten, dat lukt me dus niet. Zeker niet als het bericht me aanzet tot nadenken en de reactie niet in 1-2-3 uit mijn pen vloeit. ’t Is dus niet omdat ik geen reactie achterlaat, dat ik u niet graag zie. Verre van. ’t Is maar dat ge ’t weet.

13 thoughts on “Bloggen en zo

  1. Awel, ik heb hier nu eens net hetzelfde voor. Ik zit dan ook nog eens thuis voorlopig weer zonder pc, dus lees tijdens mijn lunchpauze rap alles door. Maar tijd om te reageren, of om mijn eigen blog te onderhouden is er gewoon niet meer…

  2. Ik vind dat ik een pak minder reageer sinds ik blogs met een reader lees… Om 1 of andere reden klik je die dan sneller weg om niet meer terug te keren om iets na te laten. Oja, en ook sinds het Kind dat nog een keer of 10 per dag wil drinken enzo😉

Geef een reactie

