Moois

Af en toe heb ik nood aan een beetje La Meglio Gioventù. Het is één van de weinige films die mij meermaals tot tranen beweegt. Het is van zo’n pure schoonheid, de emoties zijn zo echt, dat het je onmogelijk onberoerd kan laten. Zo eens per jaar moet ik Nicola en Matteo zien. En hun mama, want ze heeft prachtige ogen en ze herinnert me op een vreemde manier aan mijn oma. Ik kan niet zeggen dat ik echt vrolijk word van deze film, maar ik omring me graag met schoonheid (nu leg ik mijn lief echt wel de woorden in de mond).

Zo ook met boeken. Onlangs nog een pareltje ontdekt. Het is een jeugdboek, maar het is zo mooi in zijn eenvoud. Ik heb elke zin, elk woord ingezogen. Nu lees ik het vervolg en het kan niet traag genoeg gaan. Negen open armen van Benny Lindelauf, lezen dames en heren estheten!

En het oor wil natuurlijk ook wat. Ik ontdekte hier onlangs iets moois. Dit:

2 thoughts on “Moois

  1. Ik heb dat ook soms, dat ik bepaalde dingen opnieuw moet zien, niet omdat ze mij blij maken maar omdat ze zo mooi zijn. Als er een blog is waar je mooie muziek kan ontdekken, is het wel bij Bruno.🙂

Geef een reactie

