Etterbakkie

Vorige week gingen we nog maar eens naar de kinderarts. Myrddin geraakt niet uitgesnotterd. Na zijn longontsteking is hij er eigenlijk nooit echt bovenop gekomen. Hij snottert, hij hoest, zijn oogjes etteren en hij zit altijd op het randeke van net geen koorts. Blijven aerosollen luidde het advies. En probeer hem eens een week of twee thuis te houden. Dat hij de kans krijgt om te herstellen. Weg van de kribbebeestjes.

Ik zou niets liever doen dan hem thuis houden, want ik ben ontzettend om hem bekommerd + het zou hem goed doen. Maar krijg dat eens georganiseerd! Tenzij je natuurlijk massa’s verlof hebt. Helaas is dat bij ons niet het geval. Bovendien ben ik net gestart in mijn nieuwe job en dan doe je dat niet hé, zomaar efkes een weekske thuisblijven. Maar het breekt mijn hart, echt waar. Het doet me nadenken over voltijds werken. Allemaal goed en wel, maar niet ten koste van mijn gezin, van het welzijn van mijn kinderen, van mijn eigen geestelijke gezondheid. Wat ik hier schreef wordt dus geregeld in vraag gesteld. Ben ik wel goed bezig?

Hij ziet er niet uit trouwens, met zijn rode, etterende oogjes en zijn bovenlip vol snot. En toch blijft hij lachen en zot doen. Daar kan ik nog van leren. Dat optimisme heeft hij namelijk in geen geval van mij geërfd.

Gelukkig is de foto ’n beetje flou, want hij zit onder de kroeten 🙂
7 gedachtes over “Etterbakkie

  1. ocharme myrddin en ocharmij gij. Ik begrijp je maar al te goed. Hier is er ook al duchtig nagedacht. En het scheelt niet veel of ik stop er mee, met da gaan werken. Da’s voor niets goe als ge met zieke kindjes zit. Maar we blijven doorgaan. En alles regelen en proberen ons niet schuldig te voelen. Niet.
    Veel beterschap!

  2. ik snap je volledig
    bij ons was het ook een gedoe om hem zo lang thuis te houden, gelukkig hadden we wat helpende handen en mijn moeder die heel veel congé heeft gepakt
    (voorlopig gaat het goed, al was het deze nacht weer hoesten….)

    probeer je zelf ook wat te verzorgen, want zieke kindjes dat weegt!

  3. Hopelijk komt met de zon een ziekte-vrije periode.
    Mijn dochtertje (… en partner …. en ik) waren vorige winter precies non-stop ziek van oktober t.e.m. februari (griep, longontsteking, keelontsteking, hand-voet en mond, …), dit jaar … één onnozel valling! Veel sterkte!

  4. veel beterschap voor dat kleine ventje en veel sterkte voor jou!
    hopelijk brandt de lentezon binnenkort de microben weg en gaan jullie een fantastische snot-vrije lente en zomer tegemoet!

Geef een reactie

