Humor?

Onlangs moest ik heel hard lachen om een mopje dat ik eigenlijk al half vergeten was. Ik heb een half uur zitten gieren. Zo helemaal in m’n eentje op mijn bureau.

Ik moet ook altijd wreed lachen met grappen die bij anderen slechts een lichte mondhoekkrulling veroorzaken. En ik lach me een kriek met slapstickachtige toestanden, zoals mijn baas die tegen de kast loopt. Hij had zich pijn gedaan, den duts. Maar in de plaats van een beetje medelijden te tonen, deed ik het ver in mijn broek van het lachen. Misschien heb ik een slecht gevoel voor humor, maar dit is toch echt hilarisch: (niet?)

In de sauna. Zegt de olifant tegen de man die naast hem staat: ‘Oei, moet jij daar mee eten?’

Laat uw mopjes van dit niveau maar achter in de commentaren.  Niets zo leuk als de slappe lach. En ondertussen worden mijn bekkenbodemspieren nog een beetje getraind. Twee vliegen in één klap.

18 thoughts on “Humor?

  1. Mijn lief bekeek me onlangs maar vreemd toen ik afkwam met deze:

    Hoe zeg je “achterwerk” in ’t Chinees? “Wang snee wang” (heb j’em? ;))
    En hoe zeg je dan “scheet”? … (spanning opbouwen) “Wang snee wang PANG!”

    (nu ik hem zo neergeschreven zie vind ik hem een stuk minder grappig, maar die van dien olifant ga ik hier sebiet es vertellen! :))

  2. mwoehahahaha!
    ik volgde een aantal jaar geleden een cursus zweeds.
    succes gegarandeerd met de volgende:
    hoe zeg je “bed” in het zweeds? –> nökebak (lekker zweedse intonatie overdrijven zodat je iets krijgt à la “neujekebàk”)
    hoe zeg je “condoom” in het zweeds? –> lullemutse (zeg “lü-llemü-tsé”)
    iedereen (maar dus echt iedereen he) zei met flonkerende ogen “néé! echt???”
    hihihi, vond het dan altijd jammer de mensen te moeten ontnuchteren…😀

  3. Zonet een mopje uit de laatste show:
    Er waren eens twee Hollanders, die stonden te wachten op de tram. De ene keek nogal sip, zegt de andere:’nou kijk jij sikkeneurig’, waarop de andere zegt:’ja ik voel me klote’.
    Waarop de Hollander zegt:’nou, haal dan je handen uit je zakken’.
    🙂 wij lagen hier dubbel.

  4. Mijn absolute all time favourite, maar die is enkel grappig als je echt moe bent – kwestie van mezelf al wat in te dekkken hé…

    2 politieagenten zitten in hun combi voor het rode licht.
    Zegt de ene agent: “’t Is groen.”
    Waarop de andere: “Een kikker?”

  5. Nike, ik ben blij dat ik niet alleen ben die lacht met mensen die tegen de kast lopen, ed.
    Hoe meer kak pis en scheet in een mop hoe harder ik moet lachen. Laat maar komen, dus!
    Het probleem bij mij is dat ik de mopjes niet kan onthouden.

Geef een reactie

