Waar is den tijd?

Madame Arabelle katapulteert mij naar mijn tienerjaren, zeg. Pitty heb ik nooit gelezen, maar ik herinnerde me plots weer de Babysittersclub. Ik heb ze verslonden, die boekskes. Geen grote literatuur, maar erg verslavend. Tot je een punt bereikt dat je het wel hebt gehad met de personages, de voorspelbare verhaallijnen, de eenvoudige taal.

Het overkomt me trouwens altijd met reeksen. Op een gegeven moment ben ik het beu. Harry Potter, de Wallander reeks van Henning Mankell, de Kay Scarpetta’s van Patricia Cornwell,… Ik lees er 3, 4, 5 boeken van en dan ben ik bevredigd. Dan snak ik weer naar diepgang. Dan ligt het leestempo vanzelf een stuk lager en wordt lezen puur genot. En zo heb ik het nog altijd het liefst.

7 gedachtes over “Waar is den tijd?

  1. Oh oh, de Babysitters Club !!
    Man man, ik werd al week bij de Pitty’s, maar nu helemaal. Ik heb ze echt verslonden ! Al mijn zakgeld kroop erin, wat een leuke tijden waren dat. Met Inge en Gertie en Petra en … Zo leuk dat die dingen in blogland terug bovenkomen, ik word er helemaal nostalgisch van ! Ben later ook voor Potter, Mankell en Scarpetta gegaan, en Robin Cook, hele reeksen gelezen, maar inderdaad, dan gaat de goesting ook over.
    Heerlijk, die herinneringen !

  2. Oh, Babysittersclub! Zalig. En de Pitty’s waren bij mij ook favoriet. Mijn ma had een ganse collectie van die kostschoolliteratuur, en ook nog: De Olijke Tweeling, de Vijf detectives, enz.
    Bedankt om me daaraan te herinneren! 🙂

  3. Leve de babysittersclub! En leve mijn moeder die me een paar jaar geleden een grote doos gaf met al mijn kinderboeken erin. En zo staat hier dus een rek vol met Vlaamse Filmpjes, Babysittersclubboeken, dierenkliniekboeken, en een Robin Crusoë exemplaar uit 1942, gekregen van mijn grootvader.

Geef een reactie

