Vroeg rijp

Tristans vriendinnetje is jarig en vraagt voor haar verjaardag een kindje. Ze heeft Tristan op ideeën gebracht, want nu wil hij dat natuurlijk ook. En zo ontspon zich volgende conversatie:

T: Je kan dat toch gewoon kopen in de winkel, een kindje?

Ik: Maar neen. Weet je niet meer waar broertje vandaan komt?

T: euh….

Ik: Uit mama’s buik. Weet je niet meer dat mama toen zo’n dikke buik had?

T: (roept uit) Ah ja, en toen is broertje uit jouw mond gekomen!

Ik: Euh (denkt: shit, hoe ga ik dat hier uitleggen), neen, broertje is er langs onderen uitgekomen.

T: Waar dan? Uit jouw poep?

Ik: Neen, niet uit mijn poep. Broertje is uit mama’s muisje gekomen (ja, lacht ermee, dat is de terminologie die wij hier gebruiken. Beter dan yoni, me dunkt).

T: Hé, dan heb jij pipi gedaan op zijn hoofd!

En toen heb ik mij een breuk gelachen. Kom zeg, op zo’n gesprek was ik echt niet voorbereid. ’t Kind is begot drieënhalf. En dan hoor ik dat mijn andere zoon zit te zoenen in de crèche. Met het meest schattige meisje, dat wel. Vroeg rijp, die koters van mij.

5 thoughts on “Vroeg rijp

  1. Jiehaa, zulke gesprekken hoop je inderdaad toch wel nog een paar jaar langer te kunnen uitstellen…
    En wat de terminologie betreft: ik zit er momenteel ook mee verveeld. Een van Fien haar eerste woordjes is “poesje” (allee, psje), en daarmee bedoelt ze onze katten. Maar toen ik haar deze week op het verzorgingskussen vertelde dat haar poesje rood zag, keek ze me toch wel héél vreemd aan… Met muisje heb je hetzelfde probleem hé… En “vagina” vind ik meteen zo technisch…

  2. 😉 Dat laatste deed me denken aan een quote van Jack Handey:
    “One day one of my little nephews came up to me and asked me if the equator was a real line that went around the Earth, or just an imaginary one. I had to laugh. Laugh and laugh. Because I didn’t know, and I thought that maybe by laughing he would forget what he asked me.” »

  3. Hier is het (zoals het ze zelf noemt): de “poep vanvoor”, maar lang zal dat niet meer duren, ons 3-jarig buurmeisje vertelt tegenwoordig wel heel enthousiast over haar “sneetje”. Zal me intussen ook maar voorbereiden op de vraag hoe broer uit mijn buik zal geraken. Alhoewel, ik heb nog het litteken van mijn keizersnede bij haar als uitweg.😉

Geef een reactie

