Kapper, ik breng u mijn haar

Mijn haar is niet meer geknipt sedert de gruwelijke, postnatale haaruitval van vorig jaar. Maar nu is het lang en zonder model. Tijd voor een nieuwe snit! Zou ik mezelf ne keer op een froufroutje trakteren? Zou ik durven? 

Tot mijn 18de heb ik een foufrou gehad. Altijd veel plezier beleefd aan het knippen ervan, toen ik met een tijdschrift onder mijn kin (om de haren op te vangen) moest proberen om heel erg stilletjes te zitten.  Maar van zodra mijn mama dichterbij kwam met de schaar, proestte ik het uit. Recht knippen was haar sterkste punt niet. Toch moest ik van haar een froufrou, want ik had een te groot voorhoofd. Of wat ook haar argument was. In ieder geval liet het na het middelbaar meteen weer groeien. Dat was een uiting van volwassenheid. Van zelfstandigheid. En van goestendoenderij ook wel.

Nu zie ik een froufroutje wel weer zitten. Bovendien mag er wel eens iets veranderen aan mijn look. Ik vind mezelf een beetje te kleurloos. Te grijze muis. Oordeelt zelf:

Allez hup, naar de kapper jongsken! (ik durf niet…)

10 thoughts on “Kapper, ik breng u mijn haar

  1. Kleurloos? Ik heb nog nooit zo’n roze truitje aangehad alleszins. Doe maar weer van goestendoenderij: haartjes af deze keer. En als het niet meevalt steek je ’t maar op ons🙂

    1. Dat is nu net het probleem! Met mijn haar valt er niets aan te vangen. Ge moogt mijn haar nog zoveel opknippen als ge wilt, pit en volume krijgt ge niet in die pluimen. Tenzij ik elke morgen een uur sta te brushen of zo, maar dat zie ik dan ook weer niet zitten.

  2. Een froefroeke geeft vanzelf al meer pit. Froefroes zijn super IN. En ge hebt ook veel keuze, ge kunt daar alle kanten mee uit. Kies een GOEIE kapper! En zeg ertegen dat ge uw haar zo springerig mogelijk wilt. Wellicht gaat die dat mega opknippen. Dat gaat niet rechtstaan neen, ik ken dat, mijn haar doet dat ook niet. Ik heb een kort kopke om diezelfde reden: dat krijgt ge nog recht met wax en geltoestanden enzo, een carréken niet, dat ligt daar gewoon plat te wezen. Maar als het opgeknipt is, zal het er sowieso al wat frisser en jeugdiger uitzien. Gewoon doen jong!
    (goeie kappers: Cut, Paste & Paint (de mijne, nog altijd!), Wacko, Bizar)

  3. Ik sta voor gene zak met een froufrou (mijn kop is daar te rond voor) maar ik vermoed dat jouw smalle hoofd daar geen probleem mee heeft. En anders eens gaan voor een hippe opvallende bril, je bent direct grijze muis af (hoewel je er op de foto helemaal niet grijs uitziet).

Geef een reactie

