Stapklaar

En plots, op vrijdag 16 september om precies te zijn, was Myrddin bevrijd van zijn angsten. Hij richtte zich op en stapte gezwind met de kinderverzorgster mee naar het washok. Waar hij voordien nog het topje van een vinger nodig had, lukte het nu ganz allein. Ik content natuurlijk, want wie kan stappen, heeft schoenen nodig. De eerste stapjes, da’s altijd dubbel plezier voor moeders: vreugde om de vooruitgang én blijdschap omwille van de belofte die het inhoudt: shoppen!  Ik was vastberaden niet opnieuw dezelfde fout te maken als bij Tristan, wiens eerste schoentjes veel te zwaar en lomp waren. Ik liet me nu vooral leiden door het comfort (licht) en de prijs. ’t Zijn geen tijden om zot te doen, met een huis in de maak.

Het werd een paar van Stones and Bones, in een maatje 21. Wel jammer dat je geen T-shirt meer krijgt bij een paar nieuwe schoenen, maar anders ben ik zwaar fan van Stones. Degelijk gerief.

 En Tristan werd ook van een paar nieuwe winterschoenen voorzien. Botjes, hé. Ah ja. Van Kavat deze keer. Een groen merk, daar kunnen we alleen maar voor zijn. Ge kunt de schoenen zelfs met ecocheques betalen. En zo’n verantwoorde botten moeten groen zijn, hé.

 

6 thoughts on “Stapklaar

  1. Welkom in de wereld van de rechtopstaanden Myrddin. En die schoentjes van Tristan: mijn oudste heeft er al een volledig seizoen mee rondgelopen (in het rood), heel degelijke en stevige schoenen, én milieuvriendelijk (voor zover dit kan voor een paar schoenen natuurlijk). Hij zal er veel plezier aan beleven, ze kunnen tegen een stootje.

Geef een reactie

