Ik wil de wereld zien!

Van lieve mensen kregen we, als bedanking voor terraswerken, een bon voor een Bongobon. We legden nog wat centjes bij en kozen de citytrips Bongobon. En zoals dat gaat met waardebonnen, blijft dat liggen tot tegen de vervaldatum. Dus heb ik de koe bij de horens gevat en een tripje geboekt naar Amsterdam. Niet de meest exotische bestemming uit de lijst, maar ik hou wel van de Lage Landen en Amsterdam stond al lang op het verlanglijstje. Tips voor must sees en must do’s zijn welkom in de commentaren.
 
En zo hebben we het gevoelige reisthema aangesneden. Hing het van mij af, dan maakten we tripjes bij de vleet. In mijn vrijgezellendagen heb ik redelijk wat afgereisd. Maar mijn wederhelft is van oerdegelijke, Vlaamse snit. Van het soort met de baksteen in de maag. Net iets honkvaster dan het uitvliegende volkje waar ik van afstam. Dus kochten we een huis. En nog een huis. Het reizen verdween even naar de achtergrond. Maar het kriebelt weer heviger dan ooit. Ik hoop over een paar jaar, als de kinderen wat ouder zijn, wat langere en verdere reizen te kunnen maken. De nationale parken in de VS lijkt me een aardig aperitiefje. Gevolgd door een nostalgietrip naar Taiwan. En dan, de rest van de wereld.
 
In 2012 houden we het nog dicht bij huis. In februari Amsterdam, in het voorjaar een strand- of bos meerdaagse in eigen land, de Languedoc in juli en dan hopelijk een korte nazomer in het zuiden (Barcelona, Venetië, Lissabon of misschien wel Istanbul of Marrakech). En laat ons hopen dat de trend dan opnieuw is gezet.

2 thoughts on “Ik wil de wereld zien!

  1. Amai, al zo´n plannen voor 2012, dat zou iedereen wel willen hoor Nike! (ikzelf bvb!)
    By the way, ik zou Istanbul toch wel bezoeken hoor, een echte aanrader. En Bilbao is echt wel “IN”.
    Plan verder zou ik zeggen.

Geef een reactie

