Het beste van 2011

Beste film: ’t is erg, maar ik kom niet meer in de cinema. Laat het een voornemen zijn voor 2012: meer uitjes met mijn lief. Ik zag wel het één of ander op tv, maar er is mij precies niets bijzonders bijgebleven.

Beste gesprek: de babbel met Stefaan van gisteren en eergisteren. Nog eens honderduit kunnen praten, zoals toen er nog geen kinderen waren en we dagelijks op café gingen en we ’s avonds om 20.00 uur nog niet geveld waren door vermoeidheid. Moeten we vaker doen.

Beste gerecht: ik maakte de lekkerste stoverij, met dank aan Jeroen Meus. En de paella van Kristof scoort ook best hoog. Verder weinig culinaire uitspattingen dit jaar.

Beste boek: Negen open armen van Benny Lindelauf is van zo’n eenvoudige schoonheid dat je elke zin in het boek zou willen onderstrepen. Een citaat om te onthouden: “Eerst geloven, dan zien.”

Beste concert: L’Arpeggiata met Nuria Real en Philippe Jaroussky in het Concertgebouw in Brugge.

Beste TV-programma: ik kijk nog zelden TV, maar neem nu en dan wat programma’s op. True Blood ontdekt, wel geestig. Wreed zitten lachen ook met Klein Pierke Martin Heylen die op stap gaat met Rudi Vranckx. En sinds kort op Canvas: Sherlock. I like! En altijd goed voor een portietjen nostalgie: de jaren ’90 voor dummies op één van de commerciële zenders.

Beste zet: de beslissing om minder te gaan werken vanaf 2012.

Beste uitvinding: chroomvrij gelooide schoenen. Ze bestaan al langer, maar nu komen ook de grote merken er mee op de markt. Awoert aan de orthopedische schoen!

Beste gedachte: dat het oké is, hoe het ook is.

Beste invoering: de weekmenu’s!

Beste uitstap: we zijn dit jaar niet ver geraakt, maar ik koester warme herinneringen aan ons uitstapje naar Centerparcs met L&B&little L.

Beste herinnering: tranen van ontroering bij het optredentje van Tristan deze zomer. Hij was de schattigste aller dwergen. En het trouwfeest alwaar ik mij, als door de bliksem getroffen, plots de gelukkigste der vrouwen wist. ’t Is wijs om zo nu en dan weer vlinders te voelen voor uw wederhelft.

Beste verwezenlijking: geheel Stefaans verdienste: ons huis.

Beste beslissing: de loopschoenen terug aantrekken. Het kon niet meer zijn met dat lui lijf van mij.

Beste koop: een water- en winddichte jas voor op de fiets. Een regenbroek. Een smartphone.  Een diascanner. Die ouwe dia’s: zalig om terug te zien. Een dubbele friteuse.

5 thoughts on “Het beste van 2011

  1. Dat van die chroomvrije schoenen, daar snap ik dus geen bal van.
    De opvolger van Negen open armen al gelezen? Staat hier al even in de kast (van de bib natuurlijk) maar nog niet in gestart geraakt.

    1. @Ilse: Ja, De hemel van Heivisj ook gelezen, maar Negen open armen vond ik net iets beter.
      En die schoenen: ik heb een chroomallergie. En alle schoenen worden gelooid met chroom. Dat betekent dat ik dus vreselijke eczema en jeuk krijg als ik in contact kom met leer. Vooral vervelend in de zomer met sandalen. Nu komen de grote merken op de markt met chroomvrij gelooide schoenen, dus kan ik eindelijk ook mooie, elegante sandalen kopen zonder nachtenlang wakker te liggen van de jeuk.

Geef een reactie

