Amsterdam

Wij brachten het afgelopen, ijskoude weekend door bij de Noorderburen. Er waren wat problemen met de spoorwegen, met wat ongewenste tussenstops en overstappen tot gevolg, maar tegen 13.00 bereikten we vrijdag eindelijk onze bestemming. We belandden er in een halve sneeuwstorm, maar gelukkig ging de storm een uurtje later liggen. Wat we toen aanschouwden was een sprookjesachtig Amsterdam.

Mijn eerste aankoop aldaar was een goedkope, zelfs enigszins afzichtelijke muts, want in dergelijke weersomstandigheden hou je hoofd maar beter niet al te koel. Even later nestelden we ons aan een tafeltje in Letting, waar de reisonrust ging liggen en we onze maagjes vulden met een overheerlijke, winterse maaltijdsoep.

We hebben vooral veel gestapt om te genieten van een schuchter winterzonnetje. We lieten ons glijden naar de grote musea (Van Gogh, Rijksmuseum en Anne Frankhuis), waar we met verstomming geslagen werden door Vermeers werken (Picasso zou ooit gezegd hebben dat hij met plezier de hele Italiaanse schilderkunst zou willen inruilen voor die van Vermeer). We aten lekker in onder andere CAU en In de waag.

Ik kan nog veel meer vertellen, maar dan wordt het ongetwijfeld een veel te gedetailleerd (lees saai) reisverslag. Tips op verzoek! Foto’s volgen nog, als WordPress stopt met onnozel doen als ik een foto wil opladen.

Trouwens, dank aan Lien en Peter voor de bon!

2 thoughts on “Amsterdam

  1. Ha, ik ging al es vragen wanneer jullie gingen! Fantastische stad ook hé. Wij waren in Rijsel en ik heb me daar ook meteen gekocht want ik had mijn gehaakte niet mee🙂

Geef een reactie

