Dagen zonder vlees

Sedert de invoering van de weekmenu’s, plannen we hier elke week één veggiedag. Maar ’t is vastenperiode, dus doen we een extra effortke. Ook hier zijn er vanaf morgen dagen zonder vlees. Elke dag veggie zal niet lukken, want ik wil mijn kinderen de hongerdood niet injagen (tips om een peuter groensels te doen eten, zijn immer welkom). Maar een dag of drie moet lukken. Ik engageer me in ieder geval om ’s middags geen vlees of vis meer op de boterham te smeren/leggen/kappen. Trouwens, bloggers dezer landen, waarom verenigen we ons niet in een groep? ’t Zal de motivatie ongetwijfeld ten goede komen. En van een beetje competitie zijn we ook niet vies.

Ik gooi er nog een extra, persoonlijke uitdaging bovenop: een poging om wat minder suikers te eten. Ik begon er een aantal weken geleden al eens mee en het valt best mee. Eens je bent afgekickt, red je het best zonder zoetigheden.

Volgen wat hier de komende veertig dagen op tafel komt, kan hier. Zelfs aan de vooravond van de dagen zonder vlees, gaan we hier al helemaal veggie met cannelloni met spinazie en ricotta. Smakelijk!

6 thoughts on “Dagen zonder vlees

  1. Wij doen alvast ook een poging. Morgen ook veggie-dag, maar wel verlof, dat scheelt. Want ’s avonds na ’t werk op max. een half uur tijd iets deftigs in elkaar boksen, hmm, geef mij dan maar de gezonde boerekost (met vlees dus).

  2. Oh, een groep, maak je er één aan? Dan doe ik mee. Je kan ook voor de kinderen vlees maken en voor jezelf een vegetarisch ding bakken hé, dat is wat ik toch soms plan te doen. En ook: mijn kinderen zijn dol op groentenburgerkes (zeker die nuggets en co van vivera http://twitpic.com/8mrzjm)
    Op Pinterest is er ook een board trouwens voor inspiratie: http://pinterest.com/kerygma/dagen-zonder-vlees/?utm_source=sendgrid.com&utm_medium=email&utm_campaign=pinterest.com

  3. Wij doen hier ook mee. De kinderen weleenswaar beperkt, aangezien zij 3x per week ergens anders eten. N.a.v. een blogpost van Oon, ben ik tevens begonnen met geen (minder) gerafineerde suiker te eten. En inderdaad, eens je ‘afgekickt’ bent valt dat goed mee. Ik sluit mij graag aan bij jullie groep.

Geef een reactie

