Dag 1 zonder vlees

Voila, de eerste vierkante meters zijn binnen. Veel moeite heb ik gisteren niet moeten doen, want we hadden nog een ovenschotel met vegetarische cannelloni, een restje van dinsdag, toen we een leuke vegetariër op bezoek hadden.  Ik heb er nog wat verse tzatziki bij gemaakt, culinair genot gegarandeerd. Ik bakte ook een brood, dat bijzonder goed geslaagd was qua vorm én smaak.

Mijn broodje is gebakken.

Vanavond schaft de pot een eenvoudige pasta met pesto. Vanmiddag boterhammetjes met humus en auberginesalade. We zijn gelanceerd, zie.

Zaterdag hebben we vrienden op bezoek. De man van het gezelschap is een echte vleeseter, dus zal ik een keertje moeten zeuren. Tenzij u een gerechtje weet waarmee ik zelfs de meest overtuigde carnivoor kan bekoren?

2 thoughts on “Dag 1 zonder vlees

  1. Ik ben helemaal onder de indruk van zo’n prachtig gevormd brood… nu ben ik toch wel heel benieuwd naar meer uitleg hierover (machine of oven?) of vind ik dat al ergens op je blog terug?

    1. @Manou: ’t Is poepsimpel, gewoon de instructies op het pakske volgen😉 Ik kocht de bloem in Aveve (tarwebloem met graantjes), kapte er de gewenste hoeveelheden gist, zout, vetstof en water bij, kneedde een goeie 20 minuten, liet het deeg 40 minuten rijzen, kneedde nogmaals een paar minuten en liet het deeg in de ingevette bakvorm nog eens 40 minuten rijzen. Half uurtje in de oven en klaar is kees!

Geef een reactie

