Vlezekes

De Dagen zonder vlees zijn toch wat vleziger geworden dan verwacht. Ik had eerlijk gezegd soms gewoon de courage niet om vegetarisch te koken. En vlees is toch wel een beetje comfort food voor mij. Die cote à l’os op de dag van de uitvaart heeft mij deugdgedaan. Nu de ongeregelde dagen tussen het overlijden en de plechtigheden achter de rug zijn, hebben we ons plan met frisse moed hervat.  Het is alweer dag 3 zonder vlees en het lukt aardig.

Mijn bevindingen tot dusver:

  • Vegetarische weekmenu’s maken duurt driedubbel zo lang.
  • Zelfgemaakte humus is extra yummie!
  • Vegetarische schellen voor op de boterham stinken aan je vingers.
  • De lekkerste pizza van dr. Oetker is de vegetarische.
  • Ge eet op het werk best geen zelfgemaakte tzatziki, want dan stinkt ge een uur in de wind uit uw bek.
  • Stefaan verteert moeilijk quorn.
  • De kinderen daarentegen zijn quornlovers (ze worden hier evenwel lichtelijk misleid door hun moeder, die de quornfiletjes steevast kippevleesjes noemt).
  • En ik hou van tofu, ow yeah! Als ik tofu eet, word ik helemaal teruggeslingerd naar mijn tijd in Taiwan. Wist je trouwens dat, als je tofu in de diepvries steekt, die er dan sponsachtig uitkomt.Heel wijs van structuur, maar laat het me eerst even testen vóór u dit thuis probeert).

Tussentijdse conclusie: veggie is lekker, maar ik zal toch altijd nen vleeseter blijven. Een biefstuksken, een carpacciootje in de zomer, een lamsstoofpotje, een blind vinksken met een biersauzeken, een knapperig wit broodjen préparé, een braadkippetje,een hertenragoutje en ja, ook wel een ganzenlevertje. Niets boven een stukske vlees. Maar het kan met minder, hé. Daar moet je me niet meer van overtuigen. Na de dagen zonder vlees, las ik sowieso twee vleesvrije dagen in.

3 thoughts on “Vlezekes

Geef een reactie

