Wijvenweek: mijn potentieel

Hoe ik uit bed kom, zo moet je me nemen de rest van de dag. Ik spendeer ’s morgens welgeteld een kwartier in de badkamer. Douchen, haartjes kammen, tanden poetsen, hydraterend crèmeke op mijn eczemavel, dagcrème op mijn tote, Labello op mijn lippen, Happy achter m’n oren, c’est tout. Het bewijs, mijn toilettafeltje:

Meer op nikeblogt!

Ik heb mezelf, eerlijk waar, nog nooit vanzeleven opgemaakt. Mijn lief spreekt wel eens van mijn ‘potentieel’ en dat ik het niet benut. Tja, soms laat ik me bijna verleiden om toch eens een schminkdoos te kopen, want tenslotte moet hij op mijn gezichtkijken, ik niet. Maar dan denk ik, ach, ’t is de binnenkant die telt. Ja, een huizenhoog cliché, rolt maar met uw ogen.

Feitelijk heeft het lief gelijk (zoals altijd, jaja). Ik heb potentieel. Natuurlijk ben ik knapper zonder bril en met wat accenten hier en daar en met een rokje en hakken. Het zou mijn zelfvertrouwen flink opkrikken. Want ja, ik geef het toe, ik ben onzeker over mezelf. In het diepst van mijn gedachten ben ik helemaal geen beautyqueen. Eerder een lelijk eendje. En doordat ik zo onzeker ben, twijfel ik aan alles. Werkelijk aan alles. “Zou ik wel een rokje dragen? Mijn benen zijn zo wit. En je ziet mijn cellulitis. Zou ik die broekwel dragen? Mijn billen zien er zo papperig uit. Zou ik wel lenzen dragen? Dan zie je mijn wallen zo goed.” En dat eeuwige getwijfel, beste mensen, is de reden waarom ik blijf zoals ik ben en in de winkel toch weer naar een jeansbroek grijp. Maar kijkt hier, er wordt aan gewerkt. Een sexy vrouwmensch in wording, ik!

3 thoughts on “Wijvenweek: mijn potentieel

  1. hi, mijnen Happy is juist op … Jij kan nog wel even verder. Zo een make-up cursuskes dat zouden we moeten volgen. Ooit al van eyeliner gehoord? Ikke, gehoord wel maar daar blijft het bij.

Geef een reactie

