#Wijvenweek inhaaldag: Nike bestoeft zichzelve

Mijn goeie kanten zien is niet iets waar ik sterk in ben. Ik ben zo’n zwartkijkertje dat zichzelf eerder naar de achtergrond drukt. Maar kom, voor wijvenweek maken we graag eens een uitzondering.

Ik ben trots op mijn kinderen, maar dat hoeft geen betoog, vermits de gemiddelde lezer van mijn blog zelf wat kornuiten heeft rondlopen en weet dat de grootte-orde van fierheid op kinders niet te overtreffen is.

Ik ben een lieve en zorgzame mama. Mijn kinderen kunnen opgroeien in een liefdevolle, warme omgeving. Ze worden bevestigd, ze krijgen vrijheid, ze mogen kritisch zijn. En ze worden vooral heel erg veel geknuffeld door het moederbeest.

Ik vind van mezelf dat ik lekker kan koken. Nu en dan mislukt er al eens iets, maar ik durf toch te beweren dat het overgrote deel van de gerechten die ik op tafel zet door alle eters wreed wordt gesmaakt (met uitzondering van de -5 jarigen die altijd boterhammen met choco verkiezen).

Ik ben een trouwe vriendin. Ik ga door het vuur voor mijn echte vrienden. Als ik met iets kan helpen, dan graag. En ook al horen/zien we elkaar soms veel te weinig doordat we in beslag genomen worden door onze dagelijkse beslommeringen, toch zijn ze vaak in mijn gedachten.

Tot slot: ik ben trots op mijn lief. Akkoord, dat is geen eigen verwezenlijking en al helemaal geen eigen schepping. Maar zonder mijn superman was niet wie ik ben. Hij maakt een beter mens van me. Toegegeven, soms kan ik al zijn geduld en begrip en stabiliteit en levenslust echt niet hebben. Soms denk ik: “Neem toch eens een klein kantje, een onhebbelijkheidje. Wees toch eens onredelijk, net als ik.” En toch, toch is het net dat wat ik nodig heb. Bij hem ben ik in evenwicht. Hij is perfect en ik heb hem kunnen krijgen. Hoera voor mij!

One thought on “#Wijvenweek inhaaldag: Nike bestoeft zichzelve

Geef een reactie

