DZV stavaza

Tja, mijn dagen zonder vlees zijn toch wat vleziger geworden dan oorspronkelijk gepland. We houden het wel vol om 3 keer per week volledig vegetarisch te eten. En dat zal ik trachten aan te houden. Bovendien leg ik geen vleesjes meer tussen mijn boterham en eerlijkwaar, ik heb mijn salami nog niet gemist. Ik heb namelijk een paar lekkere smeersels gevonden. Zoals de Sunny spread van Abinda. De naam alleen al, daar word je toch vrolijk van? En iets waar het woord ‘Hawai’ in voorkomt. Dat is normaal mijn meug niet zo, dingen met ananas, maar dit is behoorlijk yummie. Er zit een gerookte smaak in die me wreed bevalt. En hummus natuurlijk.

De kinderen, die trekken hun neus op voor het vegetarische broodbeleg. Zij eten vooral kaas en zoet beleg. Ergens ook niet onbegrijpelijk, want geef toe dat het er vaak nogal onsmakelijk uitziet. Ik kocht eens winterse paté en dat zag eruit alsof het alne keer gegeten was. Lekker, dat wel, maar het oog wil ook wat.

Het moeilijkste vind ik de afwisseling. Ik heb nogal de neiging om snel naar pasta te grijpen. En in gerechten met aardappelen en groenten vind ik dat er precies altijd iets ontbreekt. Veggie burgers zijn lekker, maar ook niet voor elke dag. Het blijft dus zoeken. En experimenteren.

2 thoughts on “DZV stavaza

  1. In een poging om wat meer groenten te gaan eten -en ook omdat ik het principe wel fijn vind- heb ik mij geabonneerd op een ‘biogroentenpakket’ van de Wassende Maan. Ik ben nu niet van plan om per se vegetarisch te gaan eten maar elke patat of wortel extra neigt toch al wat meer in die richting. En vooral: afwisseling! Met een gevarieerd en wisselend pakket aan groensels die je zelf niet kunt kiezen, ben je wel verplicht om nieuwe recepten uit te proberen. Al dan niet met pasta.Toegegeven, ik zit nog in mijn proefperiode. ’t Is te zeggen, in de eerste week ervan..

Geef een reactie

