DZV: het besluit

231 m² heb ik op mijn teller. Dat is wat ik met 21 dagen volledig vegetarisch eten bespaar op mijn ecologische voetafdruk. 21 dagen van de 40 dagen zonder vlees. De helft, niet slecht, al had ik de lat in het begin wat hoger gelegd. Enfin, mijn conclusie:

  • Dat veggie lekker is.
  • Dat er nog ongelooflijk veel in het vegetarische gamma zit dat we niet geproefd hebben.
  • Dat een maaltijd zonder vlees even bevredigend en ‘vullend’ is als een maaltijd met vlees.
  • Dat we op restaurant misschien wat vaker vegetarisch moeten durven kiezen.
  • Dat veggie broodbeleg mij feitelijk beter smaakt dan een schelleke vlees.

En ons voornemen?

  • 3 keer per week vegetarisch eten
  • ’s middags geen vleesjes meer op de boterham.
  • Wat meer experimenteren met vleesvervangers en groeten.

Onze groep ‘bloggers go veggie’ heeft overigens ferm zijn best gedaan: 6501 m² op de teller! Al vermoed ik dat het nog meer is, want niet iedereen heeft zijn agenda al helemaal bijgewerkt.

Allez hop, op naar het volgende projectje. Vandaag nog gaan shoppen om mijn Dagen zonder broek goed te kunnen inzetten, maar mijn goesting niet gevonden. Zeg eens dames (zij die hun rokje niet zelf naaien), waar kopen jullie rokjes?

 

7 thoughts on “DZV: het besluit

  1. Hey Niké,

    Ik ben vorig weekend gaan shoppen en heb een leuke collectie gevonden van Desigual. Heel kleurrijk en jong. Ik heb gelijk 2 kleedjes gekocht, één in de winkel en één via internet. Je moet maar eens kijken naar de website van Desigual. Het zou me verwonderen dat je niks zou vinden. Hou je kleurenkaart maar bij de hand. (Desigual vind je o.a. in de Innovation)

    Groetjes,
    Anja

Geef een reactie

