Stadsontmoetingen

Op mijn vrije donderdag duik ik altijd wel eens de stad in. En wat daar zo leuk aan is – naast het occasioneel scoren van een bijzonder leuk kledingstuk voor mezelf of mijn huisgenootjes (zie pyjamaatje) – is dat ik altijd bekenden tegen het lijf loop. Zo heb ik deze morgen wat met L. staan babbelen in den Brantano en hebben we ons beklaagd over de lelijkheid van jongensschoenen. Nog geen 100 meter verder botste ik op L. die met eenzelfde doel naar de binnenstad was gekomen: rompertjes kopen in de Hema. En aan het MIAT had ik een bijzonder fijn weerzien met I.

Die onverwachte ontmoetingen doen me altijd met weemoed terugdenken aan mijn studententijd. Toen kon dat nog, onaangekondigd gaan aankloppen bij vrienden. Je trof altijd wel iemand thuis. Nu iedereen kinderen en een druk professioneel en sociaal leven heeft, wordt dat niet meer gedaan. We durven elkaar niet meer storen, zo op den bots. Terwijl dat net zo verfrissend en verrassend is. Ik mis dat soms wel, dat spontane en onverwachte. Maar ach, gelukkig zijn er dus nog stadsontmoetingen, die vaak een heel leuk staartje krijgen.

3 thoughts on “Stadsontmoetingen

Geef een reactie

