(be)moederdag

Geef toe, de weergoden waren ons, moeders, bijzonder goed gezind vandaag. Mijn moederdag begon echter al lang voor het ochtendgloren, toen Myrddin ons wakker schreeuwde ten gevolge van een koortsopstootje. Hij gunde me nadien gelukkig nog een uur of vier slaap. Toen stond ik in alle stilte op, ontbeet ik met een boekske, trok ik mijn loopplunje aan, ging ik een kilometer of acht lopen met mijn fijne loopmaatjes, aten we met z’n allen een broodmaaltijd met soep. Het koortsige kindje had toen al weer nood aan een dutje, dus maakte ik van de rust gebruik om die heerlijke zonnestraaltjes op mijn vel te laten trippelen. In de late namiddag trokken we naar een terras voor appelsap, pannenkoek en speeltuin. En toen was de dag alweer om.

Moederdagcadeautjes waren er vandaag niet bij. Van de kinderen althans niet. Myrddin is nog te klein om het allemaal goed te beseffen en zijn kaartje zat vrijdag al in het kastje van het kinderdagverblijf. En Tristan, die kan geen geheimen bewaren. Hij loopt al de hele week het moederdagliedje te zingen. Vrijdag kwam ik thuis van het werk, trok Tristan een lade van de zijn speelgoedkast open en wees hij me op het pakje dat daar verstopt zat. “Kijk, jouw cadeautje voor moederdag. Gaan we het opendoen?” Ik heb nog aangedrongen op uitstel, maar het mocht niet baten. Tristan had ondertussen zelf al het papier aan flarden gescheurd. Het was wel een erg leuke verrassing: een CD met een opname van Tristan die het moederdagliedje zingt. Met gepersonaliseerde cover.

Allez, op naar vaderdag nu. Ik ga mijn kleine hoopje ellende nog wat gaan bemoederen.

3 thoughts on “(be)moederdag

  1. Leuk zo’n cd! Dat doet me eraan denken dat zo’n audio-opname van je kindjes ook wel leuk is, het moet niet altijd video zijn. Ik had vroeger een cassettebandje waarop ik kinderliedjes zong, als kleuter. Dat was fun om naar te luisteren als tiener maar ondertussen is het bandje helaas verdwenen.

Geef een reactie

